Gothic na Scorpions.cz

Banán Hosting
Anketa
Editorial
Screen dne

Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /mnt/data/accounts/s/scorpions/data/www/scorpions.cz/webrs/gothic/!funkce.php on line 194

Spolupráce
Naše ikonka:
Gothic weby: Slovenská stránka o celej sérii RPG hry Gothic
Spolupráce: Českáý mod vývojařský team
Českáý mod vývojařský team

Zkuste FF: Zkuste Firefox!

Deprecated: mysql_escape_string(): This function is deprecated; use mysql_real_escape_string() instead. in /mnt/data/accounts/s/scorpions/data/www/scorpions.cz/webrs/gothic/!func_statistika.php on line 13

Gothic:Forsaken Gods první recenze od čtenáře!

02.12.2008 | Tomáš Kašpar

Gothic 3 Forsaken Gods - první dojmy a zážitky z hraní.

Autor článku: David "DMC" Midrla exclusivně pro Gothic.Scorpions.cz

(Předem se všem omlouvám za případné překlepy a gramatické chyby!)

Ještě jeden malý dodatek, tento článek píšu z pohledu hráče a ze svých vlastních zážitků a pocitů z hraní, některé popisované události se tedy mohou lišit od skutečnosti a mohou být lehce zaujaté, s ohledem na předchozí díly.

Tak jsme se, mi všichni fanoušci série Gothic, konečně dočkaly dalšího pokračování této možná trochu rozporuplné hry, která je ale pro mnohé hráče dokonalostí v RPG žánru, a JoWooD konečně vydaly standalone Datadisk ke hře Gothic 3 s názvem Forsaken Gods (dále jen FSG), který má za úkol hlavně navázat na předchozí díl, a zároveň nás natěšit na připravovaný Gothic 4, vzhledem k tomu že G3 měl více možných konců, nebylo snadné na něj jen tak navázat, autoři se tedy přiklání k jednomu z nich, a myslím že po příběhové stránce se hra docela vydařila, a to jak moc bude FSG navazovat na Gothic 4 se v tuto chvíly ještě nedá moc posoudit...

Takže ted něco O Hře, ihned po spuštění vás mohou zaujmout nové Motivy Menu, v Nastavení grafiky se dá zapnout Anti-Aliasing a HDR či Bloom Efekty, jinak dle mého zůstává menu bez změn, a samodřejmě na pozadí hraje pořád stejná hudba jako v G3, po spuštění Nové hry se ihned spustí Intro, bohužel už to není Narenderované video, jak tomu bylo u všech předchozích dílů Gothic, ale je složeno pouze ze Screenshotů, doplněných několika efekty a čteným komentářem, dá se to ale skousnout a na významu to nic moc nemění, poté následuje zrychlený Loading a konečně jste ve hře, kde vás probují velitel Sildenu, a dozvídáte se vše důležité, opět jako v každém dílu jste zesláblý, máte špatnou zbroj a nic si nepamatujete, s postele seberete Rezavý Meč a pouštíte se do sjednocení Myrtany, kde ted již vládnou vaši staří známí Gorn, Thorus a Lee, kteří se mezi sebou mají v plánu zničit. Bojový systém nebyl nějak významě vylepšen, takže pořád platí to že i zesláblý a s klackem v ruce můžete bez problémů zabít Trolla, ale dva Mrchožrouti najednou pro vás mohou být smrtící, jedinou novinkou je že máte "Výdrž", která velmi rychle ubívá a nezbyde vám pak nic jiného než utíkat, nebo si s odstupem počkat než se vám výdrž zase doplní, a výhodou je že tuto výdrž mají ted už i vaši protivníci, takže jste na tom stejně, každopádně není problém stát se hned na začátku hry Šampionem Arény, a pokud byl Bojový systém vylepšen i nějak jinak, tak jsem si toho zatím ještě nevšimnul, dá se říct že v Boji platí pořád stejná taktika jako v G3, nejlepší je rozdělit si nepřátele a pak už to není problém. Ohleně nové podoby světa se dá říct, že nebyla provedena úplně nejlepším způsobem, například v nové Orkské pevnosti Trelis mi hra běží znatelně pomaleji než třeba ve Vengardu, který je asi největším městem světa, a musím vždy čekat než se cosi načte, přestože tam toho moc není, ale majitelé lepších PC tohle nejspíše nebudou muset řešit. Další velkou novinkou je to, že jak už se delší dobu předvídalo, svět byl opravdu ochuzen o Nordmar a Varant, takže už nám zbyla jen stará zlatá Myrtana, průchod do ledové oblasti je zavalen kamením a pro jistotu je ještě obehnán neviditelnou bariérou, s průsmyk do Varantu rovnou končí zdí, a doplavat se tam také nedá, z obou oblastí už zbyly jen LOD modely. A ještě jednou menší zajímavostí je to že Magická Bariéra kolem Vengardu je už konečně pryč! A dalším nápaditým krokem bylo umístění Teleportů na stejné místo jako v G3, tedy až na pár vyjímek, kde už to nešlo, což ale hráčovy spíš pomůže. A to mě přivádí k další zajímavosti, a tou je že hra se mi zdá poměrně hodně jednoduchá, já hraju na střední obtížnost, a i přesto za úkoly dostávám běžně 500 zlatých a hodně zkušeností, v truhlách se pak dá běžně najít kolem 500 zlatáků a hodně cených předmětů, a v některých je dokonce tak dobrá Zroj, která se dala v G3 získat až ke konci hry. Takhle by nám to hoši s PB určitě nikdy neulehčily. Jinak svět je poměrně pustý, nepřátel je málo a v jeskyních nikdo nebývá, ani osamělých NPC se moc najít nedá, např. v G3 byl třeba v kameném kruhu Lovec, tady už nikoho takového nepotkáte, a ani ve městech není moc lidí kteří se s vámi baví, a také mě překvapilo že většině lidí už nevadí když jim u nich doma kradu věci, to je opravdu zajímavé. Rozporuplně také působí to, že NPC se mění hlasy, podle toho, zdá vám zadávají Quest, nebo vás jen odbývají, takže Orkové mají někdy úplně slabí hlásek jako normální člověk, a pak vás odbydou tím svým hlubokým děsivým hlasem, Dabbingu mohly vážně věnovat víc pozornosti, samodřejmě váš hrdina ale mluví úplně dokonale a má hlas skvělý! Jinak oproti koncepci PB, zde vás v Questech hra oslovuje jako Player (někdy Playerr), takže staré známé "Bezejmený Hrdina" se také někam podělo, hře nic s toho ale na kvalitě neubírá, vypadá pořád úžasně a skvěle se i hraje.

Pokud ale jde o systémové požadavky, tak v tomto ohledu si hra velmi znatelně polepšila, ke hraní vám stačí stejný PC jako na původní Gothic 3, ale milou novinkou je to že doba Loadingu se velmi znatelně snížila (u mě téměř na polovinu) a opětovný Loading je dá se říct ted už opravdu rychlý, a stejně tak se uspíšilo i ukládání, ale to vše bude asi nejspíše způsobeno tím, že herní svět je ořezán pouze na Myrtanu.

Jak už ale mnozí nejspíše vědí, projekt FSG už nebyl tvořen pod hlavičkou Piranha Bytes (původní autoři Gothic, Gothic 2 i Gothic 3), ale v né moc známé společnosti Trine Games, a stejně tak Gothic 4 už vyvíjí zcela jiná společnost s názvem Spellbount, a otázkou je, zdaly to bez PB vůbec ještě bude Gothic, a nebylo by pak tedy lepší pojmenovat Gothic 4 jako Arcadia A Gothic Tale? A navíc PB začaly tvořit novou hru s názvem Risen, která bude dlé mého názoru ten pravý Gothic 4, a stane se zde pravděpodobně to samé co se stalo s pokračováním Operace Flashpoint, místo OPF2 se pokračování jmenuje ArmA, to je ale ještě budoucnost, vratme se zpět ke FSG, je poznat že už není od PB? A jak moc je to znát? Pravdou je že to hře nijak nepřidalo, stejně jako vždy je i FSG plný Bugů, které hru dokáží velmi znepříjemnit, a ani několik narychlo vykvašených Patchů si s tím zatím nedokázalo moc poradit, další stránkou jsou drobné změny Světa, nové modely zbraní a zbrojí jsou velmi povedené, jen mohly mít také novou ikonku v Inventáři, horší je to ale se stavbamy, nové Orčí chrámy, stany a ostatní stavby nejsou na moc veliké úrovni, a troufnu si trvdit že já jako 3D modelář bych si s tím poradil mnohem lépe, chyby jsou vidět jak na UV mappingu, kde nesedí textury, tak na LowPoly modelech, které jsou někdy opravdu hranaté, a ani Editace světa není moc dobrá, myslím že PB by to takhle nikdy ven nepustily, např. strop pod Orčím chámem je jen rovina s pár sloupy, a nepochybuji o tom že kdyby to bylo dílo PB, byly by tam pěkné klemby, a co mě nejvíce překvapilo, tak s nově umístěnými stavbamy se nepočítalo v LOD modelu hry, takže třeba nová kovárna v Cape Dune se oběví až když se k ní hodně přiblížíte, a když už jsme u Cape Dune, tak jedna malá zajímavost je to že autoři název změnily na Kap Dun, ale během hraní se na cedulích i v rozhovorech název stále střídá s původním Cape Dune, což hře také nepřidá.

Pokud mám ale udělat jednoznačný závěr, je to téměř nemožné, já osobně mám ze hry velmi dobrý pocit, a je to moc příjemné rozšíření už tak skvělé hry jakou G3 je, trochu mě jen mrzí že už to není hra od PB a že je neuvedli ani v ReadMe, a myslím že kdyby tento datadisk vytvořily hoši z Piranha Bytes, byla by tato hra ještě mnohem lepší než je ted, a nabídla by nám mnohem více, ale i tak je to skvělá hra, u které se fanoušci této série budou hodně dlouho bavit, takže pokud máte sérii Gothic rádi, určitě vám ani tento díl doma nesmí chybět, ted už se jen stačí těšit na opatchovanou CZ verzi...