Kapitola 5.
26.09.2006 | Ivo Vorek
Kapitola 5 - Odjezd
Tato kapitola se týká, jak název napoví, odjezdu. Budete muset
sehnat nejen posádku, loď a kapitána, ale také mapu ostrova, kde sídlí
nepřítel. Také si zařiďte všechny vedlejší úkoly a nakupte vše
potřebné, protože odjedete z Khorinidu a už se nevrátíte. Též všechny
okraďte, nejspíš budete mít dostatečnou obratnost.
Město Khorinis
Jako v každé kapitole si můžete nechat u Abuyina předpovědět
budoucnost. Tentokrát to bude stát 100 zlatých, na oplátku dostanete
1000 zkušeností.
Pozemky velkostatkáře a okolí
U Thekly si můžete vyzvednout další její skvělý vývar, který přidává 1+ k síle. Povězte jí o zabíjení draků v údolí.
Pokud donesete Bennetovi 20 dračích šupin, vyrobí vám středně
těžkou zbroj drakobijce za 12000 zlatých. Takovou zbroj vám mohl
vyrobit i Jan na hradě. Zanedlouho vám také vyrobí těžkou zbroj
drakobijce za 20000 zlatých. Můžete se také naučit vykovat nejlepší
meče.
Sekob ztratil svou ženu
Zajděte na Sekobovu farmu a promluvte si s ním. Till a jeho žena
Rosi odešli, máte mu je dovést zpět. Na Rosi a Tilla narazíte na cestě,
která vede kolem Dragomirova tábora. Až je najdete dostanete 250
zkušeností. Doveďte je zpět ke Sekobovi a dostanete dalších 250
zkušeností a 650 zlatých. Po rozhovoru s Rosi dostanete 250 zkušeností,
ale bude pěkně naštvaná. Tento úkol se kryje s následujícím úkolem.
Rosiin boj
Rosi a Tilla naleznete na cestě kolem Dragomirova tábora. Utekli od
farmáře Sekoba, budou chtít odvést jinam. Pokud jste drakobijec doveďte
je na Onarovu farmu. Za paladina je odveďte do města a za mága do
kláštera Doporučuji splnit tento úkol.
Vejtaha (pouze drakobijci a mágové)
Jak odešli někteří žoldáci lovit draky, tak pro žoldáka Dara
stoupla šance, aby se předvedl. Potřeboval by nějakou skřetí trofej.
Doneste mu prsten skřetích vojevůdců a dostanete 600 zkušeností a
můžete si vybrat mezi amuletem a zlaťáky. Pokud nejste drakobijec Dar
na vás nejspíš zaútočí.
Innosův klášter
Zde budete hlavně plnit úkoly pro postup dál ve hře. Konečně prozkoumáte podzemí kláštera a získáte nejlepší věci ve hře.
Neorasovo vařené dračí vejce (pouze mágové a paladinové)
Zajděte do sklepa v klášteře za mágem Neorasem. Nechce se mu povést
jeden z pokusů, protože nahrazuje jednu ingredienci - dračí vejce.
Přislibte mu pomoc. Kde sehnat dračí vejce? Za každou frakci je jedno v
údolí pod Xardasovou věží, kde tábořil Lester. Je tam jeskyně, ve které
nyní sídlí ještěráni, vevnitř za náhrobkem je schované dračí vejce.
Vejce doneste Neorasovi, za pár dní se u něj stavte, dostanete vzorek
lektvaru z dračího vejce.
Pán draků (pokračování)
Nyní se vydejte ke Xardasově věži, potkáte tam Lestera. Dostanete
od něho hodně důležitou zprávu od Xardase. Ve věži Xardas nechal pár
démonů, které můžete pozabíjet. Ve městě můžete Lordu Hagenovi oznámit
o zabití draků. Vydejte se do kláštera. Miltenovi také oznamte zabití
draků. Zamiřte si to za Pyrokarem, požádejte o povolení vidět knihu od
Xardase. V podzemí řekněte Talamonovi, že máte povolení od Pyrokara.
Knihu naleznete na alchymistické aparatuře. Přečtěte si zprávu od
Xardase, je na ní formule, která otevře knihu. V knize naleznete klíček
a zmínku o tajné místnosti. Prohlédněte si místnost, jsou zde dvě
lampy, pod jednou je bedna, tuhle lampu použijte. Otevře tajná
místnost, kam se vydejte. Podzemí je plné kostlivců, dojděte až do
místnosti s kostlivým mágem. Pokračujte dveřmi až do místnosti s
démony. Zde seberte námořní mapu a Innosovy slzy. Pokud jste
drakobijec, z knihy pulpitu se můžete naučit vykovat nejlepší meč ve
hře a zmínku o nejlepší drakobijecké zbroji, kterou si nyní můžete
koupit u Benneta za 20000 zlatých. Prohlédněte si mapu a promluvte si s
Talamonem. Také pokecejte s Pyrokarem. Nyní musíte sehnat loď, kapitána
a posádku. Za paladina se naučíte vyrobit teleportační runu do
místnosti s paladinským brnění a s Innosovými slzami si můžete posvětit
meč. Za mága dostanete od Pyrokara skvělý amulet.
Kdo by se měl stát kapitánem?
Nyní máte tři možnosti kapitánů. Jedním z nich a asi nejlepší je
podle mne Jack, který bydlí v majáku. Akorát bude chtít, aby se někdo
postaral o maják. Zajděte do města za Brianem, je to kovářův učenec.
Ten se postará o maják. Další možnost je Jorgen v klášteře, ale musíte
splnit úkol "Návrat do věže". Jorgan je docela v pohodě. Poslední a
nejhorší možností je žoldák Torlof, ale ten po vás bude chtít, abyste
na hradě otevřeli bránu skřetům. Musíte zbít hlavního strážce brány, má
u sebe klíč, kterým otevřete budovu vedle, je tam páka, kterou otevřete
bránu. Za získání kapitána dostanete 2000 zkušeností.
Návrat do věže
Pokud chcete Jorgena za kapitána, musíte za něj odpracovat dluh,
který dluží v klášteře. Pyrokar chce něco zjistit o Xardasově věži.
Vydejte se do věže, je plná démonů, které zabijte. Nakonec se vraťte za
Pyrokarem a podejte mu hlášení o věži.
Bez posádky se nikam nejede
Nyní máte kapitána a teď potřebujete posádku. Budete potřebovat
maximálně 10 lidí i s kapitánem. Budete shánět lidi po celém Khorinidu.
Za každého dostanete 500 zkušeností. Posádka se sejde v přístavu před
lodí.
Diego - Nejspíše je v horní čtvrti města ve svém domě.
Jakmile ho požádáte o účast v posádce, vezme si na sebe svoji zbroj
stína. Potom vás bude učit luk a obŕatnost.
Lester - Nyní stojí před Xardasovou věží. Bude rád, když ho vezmete na palubu.
Milten - Je to mág ohně, stojí před klášterem. Docela ho
doporučuji, nějaký mág se hodí. Můžete s ním také obchodovat. Také
trénuje magické schopnoosti.
Gorn - Tohohle bijce určitě vezměte s sebou. Trénuje obouruční zbraně. Najdete ho u velkostatkáře.
Lee - Šéf žoldáků také rád odjede, na pevnině má nějaké
nevyřízené účty. Trénuje jednoruční a obouruční zbraně. Také sídlí u
velkostatkáře.
Lares - Známý bandita sídlí v přístavu. Může vás naučit obratnost a jednoruční zbraně.
Angar - Nyní by měl být na Bengarově farmě. Také ho potěší, když ho vezmete do posádky. Já ho vždycky beru.
Girion - Toto je paladin, který se k vám vnutí. Bude na vás
dohlížet, abyste nakonec vrátili paladinskou galéru. Učí dost bojových
technik jako kuše atd.
Vatras - Jediný mág vody, který hlásá ve městě. Určitě se hodí, bude prodávat nějaké vzácné byliny.
Bennet - Nejlepší kovář ve hře, sídlí na farmě velkostatkáře Onara. Dokáže vám zvýšit sílu.
Biff - Toto je drakobijec z Údolí dolů, stojí nedaleko vchodu do údolí. Přidá se k vám pod slibem hromady zlata.
Mario - Tohohle typa naleznete v hospodě v přístavu, má na
sobě zbroj domobrany. Bude se k vám chtít vloudit, ale neberte ho. V
šesté kapitole na vás zaútočí.
Je možnost, že lze přibrat i nikoho jiného, ale já už o nikom nevím. Nyní musíte sehnat to nejdůležitější a to loď.
Potřebuji loď
A teď musíte sehnat loď. Jediná loď, která připadá v úvahu je
paladinská galéra. Mágové a paladinové se dostanou na loď bez problémů,
drakobijci to mají těžší. Pamatujete na důkaz proti soudci ze třetí
kapitoly? Nyní zajděte za soudcem a donuťte ho napsat listinu, s kterou
se dostanete na galéru.
Kapitolu ukončíte až budete mít kapitána a posádku. Kapitánovi dejte mapu a vy se vydejte do kapitánské kajuty.