Kapitola 4.
26.09.2006 | Ivo Vorek
Kapitola 4 - Lov draků
Jakmile vstoupíte do Údolí dolů, tak začne nová kapitola. Hlavní
úkol této kapitoly je zabití čtyř draků, ale můžete se mezitím vrátit
do Khorinidu. Také dostanete úkol "Drakobijci". Největší novinkou pro
drakobijce v Khorinidu jsou jeskyně plné ještěránů. Většina jeskyní,
které byli plné goblinů a banditů, jsou plné ještěránů. V některých
naleznete dokonce dračí vejce. Pokud jste paladin, zde budou místo
ještěránů skřeti.
Město Khorinis
U Abuyina si nechte zase předpovědět budoucnost za 500 zlatých, dostanete 800 zkušeností.
Pokud jste drakobijci, obchodník Baltram s vámi nebude chtít
obchodovat. Když mu donesete deset lahví vína a deset kousků šunky,
rozmyslí si to a bude obchodovat.
Hospoda U Mrtvé Harpie a okolí
Útlak (pouze paladinové)
Zajděte se podívat za ochlastou Randolphem. Už nechce chlastat a
potřebuje lék. Zajděte za léčitelkou Sagittou a kupte od ní lék za 300
zlatých. S lékem se vraťte za Randolphem.
Innosův klášter
Pokud jste v minulosti poslali Jorgena za Miltenem, nyní ho přijali do kláštera. Dostanete nějaké zkušenosti.
Pozemky velkostatkáře a okolí
Až naleznete první dračí vejce, zajděte za Leem. Dostanete 200
zkušeností a pokud jste drakobijci, pošle vás za Bennetem. U Benneta
jedno vejce můžete prodat až za 350 zlatých.
Údolí dolů
Začal velký lov draků a do údolí se nahrnula hromada lovců draků.
Když půjdete dolů do údolí, potkáte skupinku lovců vedenou známým
Gronem. Můžete s nimi obchodovat, Hokurn vás může vycvičit s meči na až
100! Tato skupinka se potom odebere do jeskyně vedle vodopádu, v
předchozích kapitolách tam byli dva kopáči.
Pokud se zastavíte u dolu paladina Fajetha, uvidíte boj se skřety. Vybijou téměř celý tábor, ale můžete je zachránit.
Honem pryč
Pamatujete na dva lovce Talbina a Engroma? Sídlili v táboře vedle
potoka. Nyní tam najdete pouze Talbina, Engrom prý utekl i s jeho
číhavčí kůží. Mrtvého Engroma naleznete před jeskyní paladina Marcose,
oberte ho o číhavčí kůži, kterou doneste Talbinovi (200 zkušeností).
Ukažte mu ji a on se vydá k průsmyku, kde s ním zase promluvte. Bude po
vás chtít, abyste ho provedli průsmykem. Projděte průsmyk a Talbina
naleznete před bránou, kde hlídali dva paladinové. Promluvte s ním a
dostanete 600 zkušeností a kousek rudy.
MÁGOVÉ : Pokud hrajete za mága, tak Engrom nebude mrtvý, ale
posedlý od pátračů. Od rozhovoru s Talbinem se dozvíte, že ho
navštívili chlapi v temných kápí. Normálně zajděte za Engromem,
promluvte s ním a zmlaťte ho, zase s ním promluvte a on začne utíkat.
Nyní zajděte za Talbinem, který po rozhovoru s vámi uteče k opuštěnému
dolu. Potom Talbin po vás bude chtít doprovod průsmykem. Jděte tedy do
nového světa, Talbina najdete před bránou, kde strážili dva rytíři a
dostanete magickou runu.
Lov draků
Tak toto je hlavní úkol kapitoly. Musíte zabít čtyry draky. Po
zabití jednoho draka se Innosovo oko vybije. Nabijete ho tak, že na
alchymistické aparatuře použijete dračí srdce a prázdnou láhev. Pokud
jste drakobijci, doporučuji se naučit vyjímat dračí šupiny a dračí
krev. Také se zde vyskytuje jeden nepříjemný bug. Po zabití tří draků
se úkol jeví jako splněn a nemůže zabít posledního draka. Zabijte draky
v následujícím pořadí - bažinný drak, ohnivý drak, ledový drak a
kamenný drak, tím tomu předejdete.
Bažinný drak sídlí nedaleko hradu, je to blízko jeskyně s paladinem
Marcosem. Před bažinou sedí dva drakobijci Rod a Cipher. Můžete je
požádat o pomoc, podpoří vás kušemi. Přes hromadu ještěránů se dostaňte
do srdce bažiny, kde sídlí Pandrodor. Po rozhovoru ho sejměte (3500
zkušeností), je to opravdu primitivní. Promluvte si s Cipherem,
dostanete 600 zkušeností.
Další váš cíl je ohnivý drak, který sídlí v nitru sopky. Sopka je v
místech, kde v jedničce byla Stará citadela. Je to nejvyšší místo v
okolí, je to také zakresleno na mapě. Zase probijte skrz ještěrány a
ohnivé golemy až k drakovi. Nezapomeňte dobít oko. Zase si promluvte s
drakem Feomatharem, kterého následně sejměte (4500 zkušeností).
Nyní zamiřte k zamrzlé oblasti, býval tam Nový tábor. Před branou
potkáte staré známé dva bastardy Bullca a Sylvia, dostanete úkol "Dva
ledoví obři pro Sylvia". Zase vás budou obtěžovat ještěráni a pro změnu
ledoví golemové. Probojujte se až do ledové jeskyně, kde vás čeká další
drak. Promluvte si s drakem Finkreghem a zabijte ho (5000 zkušeností).
Až se budete vracet Sylvio a Bullco vás napadnou, Sylvia zabijte a
Bullca můžete nechat žít.
Poslední kamenný drak se schovává v jeskyni nad horskou pevností.
Pevnost je úplně na jihu. Mimochodem v pevnosti je tajná místnost,
stačí zatáhnout za páku. Drak je nad pevností, postupujte stejným
způsobem. Dostanete 4000 zkušeností.
Každý z draků má svůj poklad. Nejdůležitější je poklad kamenného
draka, je tam úkolový předmět pro úkol "přístroj". Nakonec vše oznamte
veliteli Garondovi na hradě, dostanete 2000 zkušeností a 1200 zlatých.
Pokud budete chtít později získat šupiny nebo krev, nevadí to, protože
mrtvoly draků nemizí.
Drakobijci
Tento úkol dostanete se začátkem čtvrté kapitoly. Do údolí se
vydali lovci draků, kteří chtějí zbohatnout. Splníte ho během úkolu
"Lov draků".
Dva ledoví obři pro Sylvia
Až půjdete na ledového draka, určitě si narazíte na dva drakobijce
Sylvia a Bullca. Promluvte se Sylviem, vyzve vás, abyste zabili dva
ledové golemy stojící v cestě. Slíbí vám 1000 zlatých. Zabijte dva
golemy, pozor jsou docela dobří. Sylvio vám slíbených 1000 zlatých
nedá. Prý si je můžete vzít z pokladu ledového draka. Až zabijete
draka, tak na vás oba zaútočí.
Dračí vejce (pouze drakobijci)
Další úkol, který dostanete během lovu draků, obdržíte od jednoho
draků. Je to spíš taková informace, že do Khorinidu přepašovali dračí
vejce. Nyní většina jeskyní je plná ještěránů a v některých naleznete
dračí vejce, která můžete přinést Bennetovi. Úkol by měl časem zmizet.
Ur-Shak
Nad dolem paladina Fajetha postává známý skřetí šaman Ur-Shak, je
to starý známý z jedničky. Až splníte úkol "Hosh-Pak", oznamte mu
Hosh-Pakovu smrt. Smutně odejde na místo, kde byl Hosh-Pak. Znovu s ním
promluvte a dostanete 750 zkušeností. Řekne vám, že až se znovu
potkáte, tak už nebudete přátelé.
Pán draků
Tady to je ten typ úkolu, který se splníte až v další kapitole.
Pamatujete na Innosovo oko? Zjistíte, že existuje nějaký vůdce draků.
Hrad
Do hradu také přišli nějaký drakobijci, jinak je tu vše při starém.
Také tu naleznete známého Angara, býval to Cor Angar z jedničky.
Pokud jste drakobijci a splníte úkol "Jan a kovárna", můžete mu
donést 20 dračích šupin a za 12000 zlatých vám udělá středně těžkou
zbroj drakobijce. Musíte umět vyjmutí dračích šupin.
Jan a kovárna
Promluvte si s drakobijcem Janem, není to válečník ale kovář.
Nechtějí mu povolit používat kovárnu. Zajděte za velitelem Garondem a
za Jana se přimluvte (200 zkušeností). Oznamte to Janovi.
Ferův meč
Zajděte za drakobijcem Ferem. Když utíkal, ztratil svůj meč. Slibte
mu nalezení meče. Vydejte se z hradu. Naproti hradu je výběžek, na
kterém jsou skřetí stany, mimochodem sídlí tam skřet Hosh-Pak. Tam se
nalézá Ferův meč, který mu vraťte (400 zkušeností).
Záludný mizera
Zajděte za Brutem ve věži. Svěří se vám, že se obává žravých
štěnic. Zabijte čtyry štěnice a od něho dostanete 150 zlatých a 350
zkušeností. Je to prostě hrdina. Můžete si z něho udělat legraci a on
neuvěřitelně rychle vyběhne ven 8-).
Krádež
Promluvte si s paladinem Kerelothem, někdo ho okradl. Jeho zlato
naleznete u kovárny, které mu vraťte (400 zkušeností). Pokud jste
drakobijec, tak vás napadne a vy ho následně zbijte.
Angarův amulet
Promluvte si s chlápkem v podivné zbroji, je to Anagar šéf templářů
z jedničky, nebude si vás pamatovat. Ztratil svůj amulet, kterého si
velmi cení. Amulet naleznete v jeskyni pod kamenným kruhem. Kruh je na
jihu, dostanete se tam, když půjdete ze zmrzlé oblasti doprava po
kamenném ochozu. V jeskyni je kostlivý mág, který má Angarův amulet.
Vraťte ho svému vlastníkovi a dostanete 750 zlušeností.
Hosh-Pak
V trůnním sále je paladin Oric. Zadá vám úkol zabít vysoce
postaveného skřetího šamana Hosh-Paka. Šaman sídlí naproti hradu, kde
jsou ve vyvýšenině skřetí stany. Zabijte ho a oznamte to Oricovi, který
bude potěšen. Tento úkol souvisí s úkolem "Ur-Shak".
Hlad
Promluvte si s paladinem Geroldem, který střeží vězení. Garond jim
zase už snížil příděly jídla. Slibte mu, že mu něco dáte a domluvte si
schůzku o půlnoci v chrámu ohně. Běžte se vyspat do půlnoci a vydejte
se do chrámu, dejte mu všechno, co máte. Zkušenosti dostanete podle
toho, kolik jste mu dali jídla.
Ztracen v temnotách
Paladin Udar vyhlížející u beranidla vám poví o Sengrathovi,
kterému spadla v noci kuše dolů a on se vydal za ní. Máte ho najít.
Sengrath je asi uprostřed skřetí palisády, ale je mrtvý. Vezměte jeho
kuši a odneste ji Udarovi, dostanete 600 zkušeností. V minulých
kapitolách jste s ním mohli obchodovat, nyní bude mít všechny věci,
které jste mu prodali.
Kapitola končí po splnění úkolu "Lov draků", když přejdete zpět do Khorinidu.