Gothic na Scorpions.cz

Reklama

Banán Hosting
Anketa
Editorial
Screen dne

Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /mnt/data/accounts/s/scorpions/data/www/scorpions.cz/webrs/gothic/!funkce.php on line 194

AceRimmer
Spolupráce
Naše ikonka:
Gothic weby: Slovenská stránka o celej sérii RPG hry Gothic
Spolupráce: Českáý mod vývojařský team
Českáý mod vývojařský team

Zkuste FF: Zkuste Firefox!

 

Kapitola 3.

26.09.2006 | Ivo Vorek

Kapitola 3 - Innosovo oko

V této kapitole konečně získáte Innosovo oko, ale nebude to nic jednoduchého. Na mapě se objevují noví nepřátelé Pátrači. Pátrači na vás mohou seslat posedlost, nebudete moci odpočinkem doplňovat zdraví. Posedlost lze léčit v klášteře za nemilý poplatek. Pokud jste mág dostanete lék zadarmo. Jako v každé nové kapitole přibyli noví nepřátelé a obchodníci mají novou nabídku. Objevují se zde hlavně dračí chňapavci.

Jak se budete vracet z průsmyku, uvidíte prvního pátrače. Zabil chudáky paladiny hlídající průsmyk, z jednoho z nich si můžete vzít teleportační runu do průsmyku. Hned jak vyjdete z průsmyku potkáte vašeho kámoše Lestera, kterýho posílá Xardas. Máte se u něj zastavit a dostanete teleportační runu ke Xardasovi.

Xardasova věž, Lobartova farma a okolí


Zaskočte za Xardasem. Povězte mu o situaci v Údolí dolů a o dopisu pro Lorda Hagena. Měli byste dostat 2 x 150 xp.

Lék pro Hildu

Když si promluvíte s Lobartem na jeho farmě, dozvíte se, že jeho žena Hilda je nemocná. Potřebuje lék od mága Vatrase. Zajděte tedy do města za Vatrasem, který věčně hlásá nedaleko hospody. S lékem se vraťte k Hildě, dostanete 50 zlatých.

Malethova vycházková hůl (pouze žoldáci)
Běžte vyzpovídat pastýře Maletha. Pořádně se opil a ztratil svoji vycházkovou hůl, kterou poznáte podle vyřezaného M. Hůl je uprostřed kamenného kruhu nad farmou. Zlatou odměnu bohužel nedostanete, ale poví vám o banditech, kteří nesli pytel plný zlata. Vydejte od brány města napravo podél zdi. Potom se otočíte doprava, kde na konci je jeskyně s banditi. V předchozích kapitolách zde také byli bandité, ale byli podstatně slabší. Zlato má jejich velitel, který je až na konci jeskyně.

Město Khorinis

Jakmile se vrátíte z údolí, zajděte za Lordem Hagenem a předejte mu dopis od Garonda. Bohužel nedostanete žádné zkušenosti.

U Abuyina si můžete za 250 zlatých předpovědět další věštbu, za kterou dostanete 600 zkušeností.

Pokud jste v první kapitole zaplatili za Grittu dluh, nyní ji můžete utěšit. Důležité je, že zato dostanete 150 zkušeností.

V zlodějské gildě promluvte s Jesperem o zavřených dveří. Dostanete od nich klíč. Za dveřmi je truhla mistra zloděje Fingerse, byl to starý známý Stín z jedničky. Kombinace truhly je PPPLPPPLPLPLPPLLLPPL. V truhle se nachází elixír obratnosti, amulet síly, 300 zlatých, zlaté a stříbrné poháry. Nezapomeňte to ještě oznámit Jesperovi, dostanete 150 zkušeností.

Až najdete Innosovo oko, tak se u Lorda Hagena můžete přidat k paladinum. Nyní si jako paladin můžete koupit u Haradu svůj paladinský meč za 2000 zlatých. Meč můžete nechat posvětit v klášteře za 5000 zlatých. Posvěcení vám vysvětlí mág Marduk.

Diegovo zlato


Naproti vchodu do horní čtvrti postává Diego. Koupil si nové oblečení 8-). Požádá vás jestli by jste mu nedonesli schované zlato z Údolí dolů. Zlato se nachází nedaleko lanovky. Od opuštěného dolu musíte odbočit doprava. Také tam dojdete, když půjdete přímo průsmykem. Diegův vak zlata naleznete nalevo od jezírka. Nejdříve se to bude jevit jako plný měšec, ale v inventáři poznáte, že je to Diegův měšec. Nakonec zlato doneste Diegovi.

Diegův obchod

Tento úkol dostanete po předchozím úkolu jak jinak než od Diega. Je to velice prosté, musíte doručit dopis Gerbrandtovi v Horní čtvrti, který bydlí hned v prvním domě napravo. Po předání dopisu se odebere do přístavu. Dostanete nejdříve 400 zkušeností a potom po rozhovoru s Diegem dalších 300 zkušeností a 500 zlatých. Gerbrandt byla pěkná svině, zasloužil si to.

Postrádá se něco?

Zajděte za recepční Hannou. Promluvte s ní, nechtěně prodala vzácnou mapu kartografovi Brahimovi. Zajděte za Brahimem, kupte od něho "velmi starou mapu" za 150 zlatých. Mapu vraťte recepční Hanně a dostanete 300 zlatých a 150 zkušeností.

Hospoda U Mrtvé Harpie a okolí

V hospodě U Mrtvé Harpie si můžete koupit teleportační runu za 500 zlatých. Pro lenochy je to výborná věc, to jsem třeba já.

Zloději ovcí


Zajděte za Akilem na pokec, někdo mu krade ovce. V nedaleké jeskyni se usídlili bandité. Je to tak jeskyně, ve které najdete falešnou rybu se zprávou z první kapitoly. Zajděte se tam podívat, před jeskyní stojí tři bandité, které zabijte. V jeskyni najdete chudinku ovečku, s kterou si promluvte 8-), bude vás následovat. Doveďte ji za Akilem, kde dostanete zkušenosti a peníze.

Vlčí mlha (pouze paladinové a žoldáci)

Zajděte za jedním z bratrů Ehnimem na Akilově farmě. Osloví vás a zmíní se o Vinově tajné palírně, kde se zasekl naviják. Ehnim má tuk, kterým by šel naviják opravit, ale prodá vám ho za 100 zlatých. Palírna je opravdu šikovně schovaná, pokusím se navigovat podle mapy. Na mapě je nad Akilovou farmou obří les, který vede až k moři. Najděte si severovýchodní strom (zakreslený na mapě), je to takový rohový strom, napravo od něho je zmíněná palírna. Použijte naviják a dostanete 400 zkušeností. Je tam spousta ginů a kniha duch vína. Zajděte ještě na Lobartovu farmu a pokecejte s Vinem, dostanete dalších 150 zkušeností.

Pozemky velkostatkáře a okolí

Nyní si u Leeho můžete koupit těžkou zbroj žoldáka za 1000 zlatých. Vypadá hodně pěkně. Mimochodem tohle platí jen pro žoldáky.

Jestli jste osvobodili Gorna, nyní si s ním promluvte, sedí vedle Leeho na farmě. Dostanete 150 zkušeností. Pokud jste žoldák, promluvte ještě s Leem, dostanete dalších 150 zkušeností.

Nyní můžete získat dvě teleportační runy. První do průsmyku má jeden z mrtvých paladinů, kteří hlídali vchod. Druhou na Onarovu farmu dostanete od Leeho, stačí s ním promluvit.

Vyhoštěný farmář

Zajděte za Sekobem na farma, všichni stojí venku před farmou. Promluvte si s ním, do jeho příbytku se nastěhovali Pátrači. Vyvražděte je do jednoho. Znovu si promluvte se Sekobem, dostanete 400 zkušeností a 250 zlatých.

Torlofův strach z temných postav


Žoldáka Torlofa vystrašili temné postavy (Pátrači). Máte se o ně postarat hlavně o jednoho, který je v Dexterově táboře. Tábor poznáte podle věže, která ční v okolí. Sejměte jednoho Pátrače a vraťte se za Torlofem, dostanete 300 zkušeností.

Sám a bezmocný


Zajděte za Bengarem na jeho farmu a promluvte s ním. Všichni mu utekli, Malak je odvedl ze strachu z průsmyku. Zajděte za žoldákem Wolfem, promluvte s ním o ochraně Bengara, pomůže vám za 800 zlatých. Pokud jste žoldák stačí zaplatit 300 zlatých. Nyní se vraťte za Bengarem a promluvte s ním, dostanete  400 zlatých 300 zkušeností. Teď musíte najít Malaka, schovává se s ostatními pod Dexterovým táborem mezi skalami. Když ho najdete, dostanete 400 zkušeností. Řekněte mu, aby se vrátil, protože jsou tam žoldáci, dostanete 300 zkušeností. Nakonec se vraťte za Bengarem, dostanete dalších 200 zkušeností. Pokud hrajete za mága, tak zjistíte, že Malak je posedlý. Zaútočí na vás, zmlaťte ho, oberte ho o almanach posedlých a sám se vrátí k Bengarovi.

Bennet je ve vězení

Toto je jeden z úkolů, kterým se dostanete dál v příběhu. Zajděte na farmu, promluvte si s Hodgesem, Benneta zavřeli ve městě za vraždu paladina Lothara. Ještě zajděte za Leem a hurá do města. Zajděte do vězení si promluvit s Bennetem a zjistěte všechny podrobnosti. Paladinové mají svědka, který vše viděl. Zajděte na pokec za Lordem Hagenem, svědek je prý Cronelius, který je v prvním patře radnice. Vylezte do prvního patra radnice a promluvte si s ním. Je jasné, že je to lhář. Máte několik možností, jak z něj dostat pravdu. Když jste žoldák, můžete mu pohrozit, že na něj pošlete žoldáky, dá vám svůj deník sám. Dále ho můžete podplatit za 2000 zlatých. Také ho jednoduše můžete zmlátit a deník si vzít. Přečtěte si deník a předejte ho Lordu Hagenovi, který Benneta propustí. Zajděte na farmu a promluvte si s ním. Za mága a paladina dostanete amulet. Pokud jste žoldák dostanete lehké brnění drakobijce a u Thekly si můžete vzít další její skvělý vývar.

Červí krunýř

V Údolí dolů můžete nalézt lovce Gestatha, který má pěkné brnění z krunýřů důlních červů. Zeptejte se ho, kde ho sehnal. Udělal mu ho váš známí Wolf, je to ten Wolf u Onara. Zajděte za ním, udělá vám ho zadara, ale musíte mu přinést 10 krunýřů důlního červa. Také vás naučí stahovat krunýře, stojí to 5 zkušenostních bodů.

Pomocník soudce (pouze žoldáci)

Lee vám poví o soudci, je to zkorumpovaná svině, chtěl by na něj najít nějaký důkaz. Budete jako u něho shánět práci. Soudce naleznete v horní části města. Nejdříve si vás musí otestovat, jestli se vám dá věřit. Máte mu donést z kláštera posvátné kladivo. Kladivo je ve sklepení a hlídá ho jeden novic. Seberte kladivo a novice zbijte. Venku po vás mág Parlan bude chtít zaplatit směšnou pokutu 50 zlatých, kterou zaplaťte. S kladivem se vraťte zpět za soudcem. Nyní po vás chce, abyste zabili uprchlíky a jejich velitele. Dva se schovávají v jeskyni, kde ze začátku sídlili bandité. Zajděte tam, sejměte je oba dva. Jeden měl dokument, který si přečtěte. Další uprchlíci jsou v hospodě U Mrtvé Harpie. Promluvte si s jedním, dostanete 150 zkušeností a budete odkázáni na Onarovy pozemky. Zajděte tam, napravo od hlavní budovy je jejich šéf. Soudce si je najal, aby někoho okradli a potom je nechal šoupnout do basy. Od jejich vůdce dostanete dopis, což je zmíněný důkaz, který chtěl Lee.  

Roh stínové šelmy pro Bustera (pouze žoldáci)

Až půjdete kolem Bustera, tak vás osloví. Našel bohatého obchodníka s rohy stínové šelmy. Nabídne vám skvělou cenu za roh stínové šelmy 300-350 zlatých a hlavně dostanete  200 zkušeností za roh. Musíte se naučit vyjímat roh (5 zkušenostních bodů). Jedna stínová šelma je nedaleko majáku. Další stínová šelma chodí v lese nedaleko farmy. Jejich doupě je pod mostem na cestě k černému trolovi, jsou tam dvě stínové šelmy. Nedaleko města v kaňonu jsou další šelmy. Když v páté kapitole Busterovi donesete další roh, oznámí vám, že obchodník zemřel a dostanete 250 zlušeností.

Innosův klášter

Pokud nejste mág, mám pro vás dobrou zprávu, konečně se dostanete do kláštera. Mágové se sem mohou dostat již v první kapitole. Sídlí zde mágové a novicové. Novici poslušně slouží mágům.

Promluvte si s novicem Opolosem, chtěl by získat nějaké informace ze světa.  Povězte mu o - zradě Pedra, pátračích a dracích. Dostanete 3 x 150 zkušeností.

Dokumenty (pouze žoldáci a paladinové)


Promluvte si s novicem Babem, napravo zametá. Nechte ho ať se vám svěří, novic Igaraz mu ukradl dokumenty a vydírá ho s nimi. Zajdětem za Igarazem, který stojí před vchodem do hlavní budovy. Promluvte si s ním, prodá vám dokumenty za 300 zlatých. Dostanete klíč od jeho truhly, kde jsou schovány dokumenty. Truhla je v místnosti vedle mága Marduka. Pozor budete se tam muset proplížit, jinak vás mág napadne. Nakonec dokumenty vraťte Babovi, který vám za ně dá svitek a dostanete  300 zlatých. Dokumenty také můžete rozbalit, najdete zde obrázek nahé ženy. Babo vám dá 121 zlatých navíc. Pokud jste mág, tak tento úkol nedostanete, ale promluvte si s Babem (150 zkušeností).

Hvězdná moc (pouze paladinové a mágové)


Když si nyní promluvíte s mágem Hyglasem v knihovně, tak vás požádá o knihu Božská moc hvězd. Zrovna jednu prodává alchymista Constantino ve městě. Tahle kniha se dá sehnat na více místech. S knihou se potom vraťte do kláštera za mágem.

Znesvětcené svatině (pouze domobrana nebo paladinové)

Jakmile vstoupíte do kláštera, tak vás osloví Ulthar. Některý z Innosových soch byli pošpiněny. Dostanete světcenou vody, abyste je očistili. Očistěte následující sochy:

Dvě jsou na cestě k černému trolovi.

Další je vedle černého trola za provazovým mostem.

Nedaleko Lobartovi farmy naleznete další sochu.

Před Sagittinou jeskyní je další socha.

Mezi skalami pod táborem banditů je další nečistá socha.

Poslední je nedaleko vchodu do průsmyku.

Až je všechny očistíte vraťte se za Ultharem.

Padělané důlní akcie (pouze žoldáci a mágové)

ŽOLDÁCI : Mág Serpentes vás osloví. Máte donutit obchodníka Salandrila, aby se dostavil do kláštera a zodpovídal ze svých činů. Salandril sídlí v horní čtvrti města, takže se vydejte do města. Řekněte mu, aby se dostavil do kláštera. Napadne vás a vy mu zmalujte ksicht. Potom si s ním promluvte, on si to rozmyslí a  půjde do kláštera. Nakonec se vraťte do kláštera za Serpentem pro odměnu, která činí 400 zlatých a 400 zkušeností

MÁGOVÉ : Nyní dostanete nový úkol od Serpenta. Máte zjistit, kdo falšuje důlní akcie. Vydejte se do města, na tržišti si můžete koupit nějaké padělané důlní akcie. Ty si předčtěte a podle podpisu poznáte, kdo padělá tyto akcie. Je to obchodník Salandril z horní čtvrti. Nyní se za ním vydejte, mimochodem stačilo jít rovnou za ním. Promluvte s ním, kupte vše důležité. Nyní mu povězte, že se má dostavit do kláštera, ale on na vás zaútočí, zmlaťte ho a on tam půjde. Teď se stačí vrátit za Serpentem.

Pátrači (pouze mágové)

Tento úkol se točí kolem pátračů a protáhne se až do páté kapitoly. V každé nové kapitole přibudou nějaké nové posedlé lidi. Jako mág rozpoznáte posedlé lidi. Za jiné frakce to vysvětluje jejich podivné chování. Úkol začnete, že jednoho zmlátíte a oberete ho o almanach posedlých, který doneste Pyrokarovi do kláštera. Takto oberte všechny a jeden almanach odneste mágovi Karrasovi na studium. Po pár dnech vám poví, že dokáže vyrobit amulet proti pátračům. Musíte mu donést kus posvátné půdy. Najdete to nedaleko Innosovi sochy vedle černého trola. Můžete si koupit mapu oltářů u kartografa Brahima. Posedlé jsou tito lidé:

Vino - Zajděte na Lobartovu farmu a promluvte si s Lobartem. Vina unesli pátrači, najdete ho nahoře u kamenného kruhu. Musíte rychle zabít pátrače, jinak zabijou Vina. Pošlete ho do kláštera.

Fernando - Je to takový opruz v horní čtvrti města.

Malak - Najdete ho pod Dexterovým táborem, kam odvedl Bengarovi sedláky.

Engrom - Najdete ho v údolí před jeskyní s paladinem Marcosem.

Bromor - Je to šéf městského bordelu, najdete ho v přístavu.

Randolph - Najdete ho na Akilově farmě, je to sedlák.

Brutus - Tohohle strašpytla najdete ve věži na hradě.

Mario - Když vemete s sebou, tak v šesté kapitole bude taky posedlý.

Innosovo oko (pokračování)

Vzpomeňte si na váš první úkol od Xaradase. Abyste tento úkol splnili, musíte splnit všechny úkoly pro postup do třetí kapitoly. Od Lorda Hagena dostanete dopis, s kterým vás pustí do kláštera. Zde zamiřte rovnou za místním bossem Pyrokarem. Zjistíte, že Innosovo oko bylo ukradeno novicem Pedrem. Také dostanete teleportační runu. Takže se musíte vydat na cestu za okem. Vydejte se z kláštera a promluvte si Jergenem, jestli neviděl nějakého novice a můžete o rovnou poslat za Miltenem. Viděl Pedra, jak skáče dolů do vody. Také skočte do vody a plavte až ke břehu, kde se dá vylézt. Nyní vlastně půjdete stále po cestě a budete potkávat pátrače a různé NPC. Nejdříve potkáte tuláka, který viděl Pedra utíkat. Pokud jste mág, tak bude mít kecy na novice, zmlaťte ho a on si to rozmyslí. Dále přejdete most a půjdete stále po cestě. Napravo uvidíte údolí s aztéckou architekturou. Půjdete po levé straně, kde po pravé ruce budete mít jezero. Také potkáte lovce Grimbalda, u kterého odbočte doleva. Narazíte na další dva tuláky, s kterými promluvte a oni na vás zaútočí.

A konečně byste měli dorazit ke kamennému kruhu. Zde vás osloví pátrač a dostanete 500 zkušeností. Zabijte všechny pátrače a konečně zprostředka kruhu seberte Innosovo oko, bohužel je rozbité. Zajděte za Pyrokarem, se 150 zkušenostmi vás odkáže na mága Vatrase. Zajděte do města za Vatrasem. Prozradí vám, že nejdříve amulet musí opravit nějaký zručný kovář. Opraví vám to kovář Bennet (750 zkušeností), ale nejdříve musíte splnit úkol "Bennet je ve vězení". Dále musíte sehnat 3 x trávu z bažin, ale není to nutné. Sílu amuletu obnoví rituál, který musí provést tři zástupci každého boha ve slunečním kruhu. Zástupce Adanose bude mág Vatras. Další mágové budou Pyrokar a Xardas. Pyrokar nebude chtít s Xaradasem spolupracovat. Zajděte tedy za Xardasem, který vám dá klíč od truhly u Sekoba na farmě. V truhle naleznete knihu, kterou dejte Pyrokarovi a toho přesvědčí. Xardas půjde na rituál, pokud jste již v druhé fázy své frakce (domobrana - paladin nebo žoldák - drakobijec). Za svolání mágů dostanete 3 x 150 zkušeností. Nyní se vydejte ke kamennému kruhu, kde už jsou připraveni všichni tři mágové. Dejte jim opravený amulet a trávu z bažin a rituál může začít. Až rituál skončí, Pyrokar vám vysvětlí, jak amulet ovládat a jak ho znovu nabít. Dostanete za to  150 zkušeností. Dostanete nový úkol "Lov draků" Nyní jste připraveni na boj s draky a na další kapitolu!

Lov draků

Tento úkol dostanete na závěr kapitoly, ale splníte ho až v další kapitole. Budete lovit draky 8-). Tak se máte, na co těšit.

Kapitolu ukončíte cestou do Údolí dolů.