Kapitola 1 - Hrozba
Cílem první kapitoly je dostat se do horní čtvrti města Khorinis a
promluvit si s vrchním velitelem královských paladinů - Lordem Hagenem.
Tato kapitola je nejobsáhlejší, protože jsou zde popsány vedlejší
úkoly, které lze splnit i v pozdějších kapitolách.
Xardasova věž, Lobartova farma a okolí
Takže pokecejte s Xardasem. Dozvíte se, že Spáč povolal armádu
temnot na tento svět. Spáč byl hlavní protivník v jedničce. Budete
muset sehnat amulet Innosovo oko, abyste porazili draky, takto se vám
zapíše do deníku úkol "Innosovo oko". Přečtěte si oba pulpity, za každý
dostanete zkušenosti. Od jednoho musíte Xardase odlákat, že s ním
promluvíte. Z poličku seberte lektvar a pokračujte do další místnosti.
U krbu naleznete zbraň velký klacek a napravo na skříni naleznete
lektvar. Na pravé straně krbu je tajný spínač, otevírá mříž u Xardase.
Je tu truhla a lektvar na poličce. Nyní se vydejte o patro výš. Na
skříni u obrazu naleznete další lektvar, pokračujte do knihovny.
Seberte a klíč ze stolu a vyberte truhlu. Přečtěte si všech pět
pulpitů. Vydejte se do přízemí. Zde vyberte truhlu a seberte pár
užitečných předmětů z poliček ve skladišti naleznete mezi sudy pár
zlatých mincí. Nyní se vydejte z věže.
Pokračujte po cestě, u ovce naleznete mrtvolu s nějakými věcmi. U
jezírka nalevo se dá nalézt další mrtvola s lukem a šípy. Po dřevěné
plošině u jezírka se dostanete do jeskyně, kde jsou goblini a polní
škůdci. Jeskyní se dá dostat dolů do údolí. Po okraji, který vede k
údolí, se dá dostat k další mrtvole. V údolí je ohýnek, u kterého sedí
váš starý známý Lester, promluvte s ním. Pošlete ho za Xardasem. Za pár
dnů se stavte u Xardase, Lester tam bude spát, dostanete nějaké
zkušenosti. Vyčistěte celé údolí, je zde i malá jeskyňka. Potom se
vraťte a pokračujte po cestě. U ohýnku zabijte gobliny a seberte
rezavou sekeru. Když budete pokračovat dále, potkáte banditu, který vás
osloví. Bude po vás chtít, aby jste šli za ním do jeskyně. Když půjdete
napadnou vás tam další dva banditi. Můžete se také pořád vymlouvat, až
přijde na odpověď, že jste z hornického údolí. To k vám bude bandita
přátelštější a když mu zaplatíte 10 zlatých, řekne vám jméno toho, kdo
vás chce dostat - Dexter. Pokračujte dál po cestě, kde napravo uvidíte
Innosův oltář, ze kterého můžete sebrat věci 8-). Až dojdete k farmě,
zajděte za místní šéfem Lobartem.
Innosovo oko
Tento úkol dostanete na začátku od Xardase. Cílem úkolu je získat
posvátný amulet Innosovo oko od paladinů. Tento úkol splníte až ve
třetí kapitole, takže za tím nic.
Obrázek hledaného bandity
Až půjdete od věže k farmě zastaví vás bandita. Musíte se pořád
vymlouvat, nakonec řekněte, že jdete z Údolí dolů. Chlápek bude
najednou přátelský a za 10 zlatých vám řekne jméno, toho kdo vás chce
mrtvého - Dexter. Pokud byste se nevymlouvali, zavede vás do jeskyně,
kde na vás zaútočí se dvěma chlápky. Nebo když řeknete, že jdete od
Xardase, zaútočí na vás hned u vchodu. Prostě se vymlouvejte, tím
dostanete tento úkol. Musíte najít Dextera, který se nachází nedaleko
Onarovy farmy. Má tam svůj tábor, který poznáte podle toho, že uvidíte
trosky věže. Stráži u vchodu, že chcete vidět jeho šéfa, který se
jmenuje Dexter. Promluvte si s ním a domluvte se, že vás nechá
napokoji, ale nesmíte mu už zkřížit cestu.
Jak se dostat do města Khorinis
Cílem tohohle úkolu je dostat do města Khorinis 8-). Lze to splnit několika způsoby.
Za 100 zlatých můžete podplatit stráže. Ti vás tam bez problémů pustí.
Další způsob, že najdete obchodníka Canthara a ten vám dá listinu,
se kterou se dostanete v pohodě do města. Canthar sedí na lavičce na
rozcestí mezi Lobartovou farmou a cestou do města. Na oplátku bude
chtít v budoucnu službu. Já když jsem se dostal do města jiným
způsobem, chtěl po mne tu službu stejně. No Canthar je prostě pěknej
mizera.
Když splníte úkol "Lobartovy pracovní šaty", ve šatech vás pustí do města. Řekněte, že potřebujete ke kováři.
Lobartovy pracovní šaty
U Lobarta na farmě si můžete koupit Selský oděv, ve kterém vás
pustí do města. Čím víc uděláte úkolů pro Lobarta a jeho pomocníky, tím
víc vám na oděvu sleví. Nakonec vám ho prodá za pouhým 30 zlatých.
Musíte splnit tyto úkoly - "Bandité u Lobartovy farmy", "Sklidit
tuřínový záhon", Příneést tuříny Hildě", "Pánev pro Hildu" a "Za láhev
vína".
Bandité u Lobartovy farmy
Tento úkol vám dá Maleth pastýř ovcí. Běžte do míst, kde vás
oslovil bandita. Tedy pokud už jste všechny tři bandity nezabili.
Jestli jste se s banditou skamarádili, tak mu povězte, že se jdete s
nimi vypořádat a on odstoupí kousek nahoru k ohýnku. Vydejte se po
kamenných schodech nahoru do jeskyně, je zde Brago a jeden bandita. Oba
zabijte a vyberte jim jejich jeskyni. Vraťte se za Malethem a vše mu
povězte.
Sklidit tuřínový záhon
Tento úkol dostanete od Lobarta. Musíte sklidit tuříny vedle stodoly. Prostě seberte všechny tuříny a vraťte se za Lobartem.
Přinést tuříny Hildě
Abyste dostali tento úkol, musíte splnit předchozí. Doneste sebrané
tuříny Lobartově ženě Hildě. Myslím, že od teďka dostanete od Hildy
každý den něco k jídlu.
Pánev pro Hildu
Tento úkol dostanete od Hildy na Lobartově farmě. Máte ji donést
pánev od obchodníka, řekněte si o peníze. Zajděte za Cantharem, to je
ten obchodník na rozcestí a kupte od něj pánev. Pánev doneste Hildě.
Za láhev vína
Tento úkol dostanete od chlápka Vina, který pracuje na poli. Když
mu doneste láhev vína, řekne Lobartovi, že jste strašně moc pomohli.
Láhev vína kupte od obchodníka Canthara, který stojí na rozcestí. Víno
doneste Vinovi 8-) a úkol je splněn.
Město Khorinis
Khorinis je největší město v Gothic 2. Jsou zde tři části -
Přístavní čtvrť (chudáci), Obchodní a řemeslnická čtvrť (střední
vrstva) a Horní čtvrť (boháči). Vy se musíte dostat do Horní čtvrti.
Zajímavá místa v přístavní čtvrti jsou hospoda a nevěstinec. V
obchodní a řemeslnické čtvrti je docela dost zajímavých míst - kasárny,
hospoda, hotel, trh, náměstí s výčepem a řemeslnická sídla. V horní
čtvrti bydlí ti nejbohatší, nejvíce zde bydlí bohatí obchodníci a také
soudce. Nyní zde sídlí také paladinové.
Vedle hotelu a naproti výčepu má své místečko člověk Abuyin. Může
vám za poplatek 25 zlatých předpovědět budoucnost. Dostanete za to 100
xp. Když namícháte medový tabák a nabídnete ho, dostanete další
zkušenosti.
Zajděte za Alrikem do přístavu, sedí tam za skladištěm. Pokud
chcete nějaké zkušenosti, zeptejte se na jeho meč. Prodal ho kupcovi
Jorovi na tržišti , aby se mohl najíst. Zajděte tedy za Jorou, který
vám ho prodá za 50 zlatých. Pokud jste mu vrátili ukradené peníze dá
vám ho zadarmo. Potom vraťte Alrkovi jeho meč. Můžete si s ním taky
zabojovat.
V přístavu naleznete starého známého banditu Larese z jedničky.
Může vás vycvičit obratnost. Pokud se chcete dostat na Onarovu farmu,
může vás tam dovést. Za všechny jeho killy dostanete zkušenosti vy.
Pozor, mohou ho také sejmout, takže si to hlídejte.
Před kasárnami je výčep, u kterého postává lovec Bartok. Je to
bývalý Bosperův učedník, který mu utekl. Za 50 zlatých půjde s vámi
lovit. Na začátek se to docela vyplatí.
Když si promluvíte s hospodským Coragonem, zjistíte, že ho někdo
okradl. Jeho stříbro je ve stokách v zamčené truhle, která je v jedné
temné místnosti s krysami. Potom mu jeho stříbro doneste. Musíte mít
klíč od zlodějského cechu.
Určitě jste slyšeli o nafoukancovi Valentinovi. Až půjde procházet
mezi jeho domem a hospodou, tak ho zmlaťte a zakouzlete na něj kouzlo
bezvědomí. Nezapomeňte ho obrat. Vedle Matteova obchodu sedí chlápek
Regis, s kterým si promluvte. Za zmlácení Valentina dostanete prsten.
Zajděte do hospody za Coragonem, taky zmlátil Valentina, protože neměl
na zaplacení. Dejte mu prsten, dostanete nějaké zkušenosti.
V přístavu můžete narazit na kuchařku Eddu. Když s ní promluvíte
zjistíte, že ji ukradli poslední věc Innosovu sošku. Když jí ji
donesete dostanete nějaké zkušenosti. Soška je u Lorda Hagena v horní
čtvrti. Když vás přistihnou budete platit pokutu 200 zlatých.
Když v horní čtvrti zahradníkovi nabídnete bylinný tabák (jablečný tabák + tráva z bažin), dostanete nějaké zkušenosti.
V přístavní čtvrti sídli lichvář Lehmar. Pučte si od něj 200
zlatých. Za pár dní vás zastaví jeho poskok Meldor, který pořád hulí.
Jednoduše ho zmlaťte. Dále je tu ten trapák Moe. Pokud jste ho
nezmlátili, tak to rychle napravte. Nakonec tu zbude samotný Lehmar ve
svém domě. Zmlaťte ho a hlavně ho oberte o jeho účetní knihu. Tuto
knihu dejte mistru Thorbenovi, dostanete nějaké zkušenosti. Knihu od
něj kupte. Dále dejte knihu hospodskému Coragonovi. Dostanete zase
nějaké zkušenosti a nějaké věci. Znovu knihu kupte. Nakonec tuto knihu
dejte recepční Hanně, dostanete váček s klíčem. Nyní se vydejte do
přístavu, podívejte se na moře, je tam ostrov, ke kterému připlavte. Je
to docela dost ještěrek, které zabijte. Najděte šikovně schovaný vchod
do jeskyně. Zatáhněte za pochodeň jinak vás sejme past. Potom
pokračujte jeskyní. Narazíte na čtyry truhly, k jedné pasuje klíč od
Hanny. Toto není úkol, ale je zato spousta zkušeností.
V městě je zlodějská gilda, ke které se můžete přidat. Musíte
splnit úkoly "Falešný posel" a "Nestydatý zloděj". Dále musíte najít
podivnou rybu se zprávou uvnitř. Ryba je v jeskyni banditů nedaleko
Akilovi farmy. Nesmíte nikoho napráskat milici! Potom vás zastaví
hospodskej Kardif U dřevěné nohy a odkáže vás na chlápka, který na vás
čeká nedaleko kuchařky Eddy. Jmenuje se Attila a dá vám klíč od stok.
Vchod je v přístavu ve vodě vedle pravého jeřábu. Ve stokách je pár
krys, po chvilce potkáte Jespera, odpovězte, že vás posílá Attila.
Dojděte až k šéfce Cassie, která vás přijme.
Určitě víte, že ve městě jsou věže. Dvě jsou u každé z bran, takže
jsou čtyři. Jedna je mezi Thorbenem a Constantinem. Poslední je vedle
Mattea. Jako správní zloději se tam musíte dostat, ke každé potřebujete
klíč. Musíte umět vybírání kapes. Klíče k nim mají strážci Pablo (vedle
Mattea), Rangar (u výčepu), Ruga (kasárny), Peck (kasárny nebo bordel)
a Wambo (horní čtvrť). Jeden klíč se válí v kasárnách. Ve věži mezi
Constantinem a Thorbenem najdete zavřeného zloděj Joe.
Jak se dostat do horní čtvrti
Abyste se dostali do horní čtvrti, musíte se stát učedníkem u jednoho z mistrů, tedy musíte splnit úkol "Učedník v Khorinidu".
Učeníkem v Khorinidu
Musíte se stát učedníkem jednoho z mistrů - Harad, Constantino a
Bosper. Musíte splnit určitý úkol pro mistra, ke kterému se chcete
přidat. Dále musíte přesvědčit i ostatní mistry, abyste jste byli
přijati.
Matteo a Gritta
Matteo má obchod hned nalevo od vchodu. Obchodník Matteo po vás
bude chtít získat 100 zlatých, kterému dluží Thorbenova neteř Gritta.
Zajděte za Grittou, bydlí kousek nalevo od Mattea. Poznáte to podle
toho, že Thorben většinou maká venku. Promluvte si s Grittou, která vám
bude vyprávět, jak je chudá. Pokud jste správňáci, můžete zaplatit
oněch 100 zlatých ze svého. Nebo můžete Grittu zmáčknout, ale
nedoporučuji to. Nezapomeňte si u Gritty přečíst další pulpit. Potom se
vraťte za Matteem a dejte mu 100 zlatých. Takto si ho nakloníte. Potom
u Gritty dostanete víno a nějaké zkušenosti.
Požehnání bohů
Mistr Thorben po vás bude chtít, abyste získali požehnání bohů
Innose a Adanose. Projděte podchodem vedle. Dojdete k hospodě, kde se
vydejte napravo. Zde hlásá mág vody Vatras, promluvte s ním, že chcete
požehnání. Bude vám pokládat otázky, na které vždy odpovězte pravdivě,
takto získáte požehnání Adanose. Nyní se vydejte na tržiště. Zde je mág
ohně Daron, promluvte s ním o požehnání Innose. Bude po vás chtít
finanční dar, dejte mu pár zlatých a máte požehnání. Pro požehnání od
Innose můžete také dojít k mágovi Isgarothovi, který se modlí ve
svatyni před klášterem. Nyní se vraťte za Thorbenem a povězte mu, že
jste získali obě požehnání. Thorbenova přízeň je vaše.
Velká výzva
Obydlí kováře Harada poznáte ihned, ková venku se svým učedníkem.
Harad se obává skřetího útoku, musíte mu dokázat, že dokážete zabít
skřeta. Stačí mu ale donést jen skřetí zbraň. Je zde několik možností.
Můžete se pokusit zabít skřeta, ale moc nedoufejte. Další možnost je
najít skřetí zbraň. Vyjděte branou u tržiště a vydejte se doleva.
Nechoďte po okraji nahoru, ale držte se u stěny dole, dokud nenarazíte
na vchod do jeskyně. Jeskyni obývá pár banditů a hlavně je zde skřetí
zbraň. U výčepu před kasárnami postává lovec Bartok. To je Bosperův
učedník, který mu utekl. Za padesát zlatých půjde s vámi lovit.
Nakonec s ním zabijete jednoho skřeta, Bartok se začne bát a odejde do
města. Jendou se mi stalo, že Bartoka sejmuli blbí vlci 8-). Potom
doneste Haradovi skřetí zbraň, na oplátku dostanete podporu. Pokud to
nezvládnete, můžete Harada požádat i o jiný úkol - "Přepady banditů".
Byliny pro Constantina
Aby vás Constantino přijal musíte mu donést všechny byliny, které
jsou na seznamu. Můžete se je pokusit nalézt ve volné přírodě, ale je
to téměř nemožné. Je tu i jiná možnost. Zajděte na tržiště za mistrem
lektvarů Zurisem. Promluvte si ním, kde Constantino sbírá bylinky.
Vydejte se branou u tržiště. Hned nalevo se nalézají všechny bylinky
kromě královského šťovíku. Musíte prostě dobře hledat. Královský šťovík
se nalézá v okolí kamenného kruhu na Lobartově farmě. Až je všechny
donesete Constantinovi, bude přijati, ale musíte získat podporu všech
mistrů.
Kůže pro Bospera
Bosperův obchod je naproti Matteova obchodu. Za úkol dostanete
donést šest vlčích kůží. Bosper vás naučí stahovat kůže. Můžete zabíjet
mladé vlky nedaleko Lobartovy farmy. Můžete také za padesát zlatých
lovit s Bartokem, který postává u výčepu před kasárnami. Dosti se to
vyplatí, všechny zkušenosti dostanete vy.
Přepady banditů
Obchodníka Hakona, který prodává na trhu, přepadli banditi. A vy mu
jako správňák pomůžete. Banditi mají doupě nedaleko Akilovi farmy.
Doporučuji si koupit mapu jeskyní. Bandity stačí vykosit a potom to
oznámit Hakonovi.
Pokus
V přístavní čtvrti potkáte dalšího alchymistu Ignaze. Bude po vás
chtít, abyste otestovali jeho nové kouzlo Bezvědomí. Prostě musíte
někoho zmlátit a zakouzlit toto kouzlo na něj. Dotyčný zapomene na vaši
šarvátku. Mám to vyzkoušené na dvou lidech. První je lovec Bartok,
kterého jsem zmlátil, když se vracel z lovu. Druhá je obchodnice v
přístavu Fenia. Potom to oznamte Ignazovi.
Šílený Fallan
Řezníka Alwina naleznete v přístavní čtvrti. Opravdu ho sere magor
Fellan, který pořád mlátí kladivem. Přislibte mu pomoc. Zajděte za
Fellanem a promluvte s ním. Nepřestane mlátit, takže mu dejte pár přes
hubu a hned si to rozmyslí 8-). Nakonec promluvte s Alwinem a úkol je
splněn.
Kupcovo zlato
Kupce Joru okradl nějaký drzí zloděj, Jora postává na tržišti.
Ukradl mu 50 zlatých a zloděj se jmenuje Rengaru. Rengaru postává na
okraji tržiště. Když s ním začnete mluvit, začne utíkat, pronásledujte
ho až ke stromu za kasárnami, kde se zastaví. Promluvte s ním,
dostanete od něho prachy a můžete ho udat milici. Nedělejte to, pokud
se chcete přidat k zlodějům.
Nestydatý zloděj
Tento úkol se týká úkolu "Kupcovo zlato". Oba tyto úkoly dostanete
současně od Jory. Splnění spočívá v tom, že Rengara udáte lordu Andre,
který sídlí v kasárnách.
Banditi na Jackově majáku
V přístavu sedí a smutně hledí na moře Jack. Býval dříve námořníkem
a nyní se usídlil v nedalekém majáku. Bohužel ho z něj vykopli bandité.
Váš úkol je vyhnat je z majáku, tedy máte je zabít. Do majáku se
dostanete když půjdete branou u tržiště a vydáte se doleva po cestě.
Cesta vás tam zavede. Jsou zde tři docela tuzí bandité. Schovávejte se
za dřevěný přístřešek, zkuste si je nalákat po jednom. Až je zabijete
vraťte se za Jackem. Jack se odebere do majáku.
Baltramův balík
Baltram je kupec na tržišti. Potřebuje posla, který by mu donesl
balík od Akila. Prostě a jednoduše dojděte k Akilovi, který vám dá
balík a potom ho doneste Baltramovi. Ale doporučuji raději splnit
následující úkol, protože s tímto úkolem kryje.
Falešný posel
Když se v přístavní hospodě U dřevěné nohy zeptáte hospodského
Kardifa na speciální práci, odkáže vás na Nagura, který sedí vedle.
Kupec Baltram shání posla, který by mu donesl balík od Akila. Váš úkol
je tento balík donést Nagurovi. Zajděte tedy za Baltramem a hlaste se o
práci. Dojděte za Akilem pro balík, který doneste Nagurovi. Odměnu vám
dá následující den, protože balík musí ještě prodat.
Constantinův prsten
Toto je první úkol ve zlodějské gildě. Máte ukrást prsten starému
alchymistovi. V noci se vpližte do jeho domu v podchodu. Vypáčte tam
truhlu a seberte prsten. Prsten doneste Cassie. Tento úkol byla taková
přijímací zkouška. Naučíte se zlodějský signál, který lze použít na
tyto osoby - Rengaru, Halvor, Kardif, Joe, zahradník v horní čtvrti. Za
použití dostanete nějakou odměnu. Signál lze použít i na jiné osoby
(např. Nagur), ale nebudete z toho mít nic.
Rengaru - Rengaru postává na trřišti. Tohle je nejlepší ze všech, dostanete +2 obratnost.
Halvor - Toto je ten prodejce ryb v přístavní čtvrti. Nyní mu můžete prodávat stříbrné předměty za opravdu výhodné ceny.
Kardif - Je to hospodský v hospodě U dřevěné nohy. Po použití signálu vám bude prodávat paklíče.
Zahradník - Stará se o zahradu na radnici, ten vám prozradí, že boháči mají ve svých domech tajné místnosti.
Joe - Je zavřený ve věži, potom co ho osvobodíte, odejde do hospody
U dřevěné nohy. Po předvedení signálu dostanete nějaké paklíče.
Krvavý kalich
Cassia vás požádá o ukradení šesti krvavých kalichů. Konečně
pořádnej zlodějskej úkol. Jednotlivě mají malou cenu, ale dohromady
jsou velmi cenné. Budete potřebovat schopnosti plížení a vybírání
kapes. Všechny kalichy jsou v horní čtvrti až na jeden.
Po vstupu do horní čtvrti hned napravo je dům, který patří
Gerbrantovi. V noci se propližte do prvního patra, kalich je v zamčené
truhle.
Další kalich je ve Valentinově domě, to je ten další dům napravo.
Nejdříve musíte Valentinovi ukrást klíč. Většinou chlastá v hospodě.
Také můžete podplatit strážníka Wamba za 250 zlatých. Propližte se do
jeho domu do prvního patra, kde je použijte lampu na zdi, tím otevřete
tajnou místnost v přízemí. Tam otevřete truhlu, kde je další krvavý
kalich.
Další kalich je u soudce v domě, je to poslední dům napravo, kde
hlídá strážce. Nejdříve mu ukradněte klíč, bývá doma nebo na radnici.
Propližte se do prvního patra, kde použijte štít na zdi, tím otevřete
tajnou místnost v přízemí. Tam najdete truhlici s kalichem.
Na radnici v prvním patře je jeden z kalichů. Je to velmi jednoduché. Nachází se v jedné místnosti na krbu.
Projděte doleva podchodem. Kalich je v druhém domě. Vpližte se tam,
kde na krbu naleznete klíč, kterým otevřete truhlu s kalichem.
Poslední kalich má doma lichvář Lehmar. Pokud jste ho obrali o
prachy, tak tam jděte ve dne a klidně mu vyberte truhlu s kalichem.
Jako že si půjčíte a potom ho až bude chtít prachy, tak ho zmlátíte.
Jinak se tam vpližte a udělejte to v noci.
Nakonec všech šest kalichů odneste Cassie a vyberte si odměnu.Tohle byl opravdu zlodějský úkol 8-).
Drápy chňapavce
Obchodník Luthero shání drápy obzvláště silného chňapavce. Tento
úkol vyřešíte nejdříve v druhé kapitole během úkolu "Lov chňapavců",
kdy zabijte vůdce smečky chňapavců. Pozorně si proto pročtěte tento
úkol. Získané drápy doneste zpět Lutherovi. Dostanete od něho klíč k
truhle, která je schovaná nedaleko krčmy pod kamenným obloukem.
Bosperův luk
Promluvte si s Bartokem u výčepu, který vám řekne, že Bosper byl
okraden za bílého dne. Někdo mu ukradl jeho lovecký luk. Zajděte si o
tom pokecat s Bosperem. Až se dostanete do zlodějské gildy, promluvte
si o luku s Jesperem. Luk je v jedné temné místosti se spoustou krys.
Tam je zamčená truhla, kde naleznete Bosperův luk a Coragonovo stříbro.
Luk doneste Bosperovi.
Informace pro Garwella
Garwell stojí v přístavu a narychlo staví loď. Bojí se útoku
skřetů, proto chce rychle odjet. Po vás bude chtít, abyste mu zjistili,
proč jsou paladinové ve městě. Nejdříve zajděte k výčepu, kde seberte
pivo. Promluvte si s Rangarem, který stojí vedle. Nabídněte mu pár piv
a na oplátku vám řekne dvě informace. Poslední informaci zjistíte od
Lorda Hagena. Všechny tři informace sdělte Garwellovi.
Cantharova laskavost
Jak už jsem psal, Canthar je pěknej všivák. Bude po vás chtít
službičku, po mě ji chtěl, i když jsem si nevzal tu jeho listinu. Máte
za úkol strčit do kapsy Sarah usvědčující listinu. Canthar má zálusk na
její stánek. Listinu ji podstrčíte tak, že s ní budete nakupovat a jako
jí listinu prodáte. Nakonec musíte Sarah napráskat Lordu Andre. Pokud
Canthara napráskáte Andre, zavřou ho, ale stejně se dostane ven. Potom
mu budete muset zaplatit nemalý obnos, jinak s vámi obchodníci nebudou
chtít obchodovat.
Jak se dostat do kláštera
Cílem tohohle úkolu je se dostat do kláštera a stát se novicem.
Klášter je jednou ze tří frakcí, odkud se už nemůžete vrátit. Z novicem
se nakonec stanete mágem. Takže teď k úkolu. Dostanete ho od novice
Ulfa, který postává vedle Abuyina u výčepu. Musíte obětovat finanční
částku, která činí 1000 zlatých, a donést dar. Dar musí být ovečka,
kterou můžete koupit u Pepeho na Onarových pozemkách za 100 zlatých. S
1000 zlatými a ovečkou Betsy se vydejte do kláštera, vede tam cesta od
hospody na rozcestí. Před klášterem postává novic Pedro, po rozhovoru
vám dá klíč a můžete vstoupit do kláštera.
Členem městské stráže
Tento úkol dostanete od Andreho. Za odměnu se stanete členem
městské stráže. Pokud jste občan města, tak vás Andre přijme hned.
Jinak po vás bude chtít zabít šéfa zlodějské gildy. Musíte se dostat do
zlodějské gildy viz. nahoře, ale Halvora, Nagura a Rengara udáte
Andremu. Potom půjdete na místo, kde na vás čeká Attila, ale ten na vás
zaútočí. Klíčem si otevřete vchod do stok a všechny tam zabijte hlavně
Cassiu. Potom to oznamte Lordu Andre a ten vás přijme.
Kde je Peck? (pouze domobrana)
Jako strážce byste měli mít svůj meč, zeptejte se na něj Andreho,
který vás odkáže na zbrojíře Pecka. Ten se ale nikam vytratil. Pecka
najdete v červené lucerně v přístavu. Promluvte s ním a on se vrátí do
kasáren. Andremu ho nenapráskejte. Nyní si u Pecka vyzvedněte meč.
Balík plný trávy z bažin (pouze domobrana)
Zase vám to zadá Andre. Máte najít zásilku drogy z bažin. Běžte do
přístavu k skladišti, za kterým sídlí Alrik. Vejděte dovnitř, je zde
jeden strážce, který vás bude chtít vyhodit, ale vy ho zabijte. Z jeho
mrtvoly seberte klíč, kterým si odemkněte truhlu s drogou z bažin.
Vraťte se za Andrem, řekněte že jste balík hodili do vody. Balík můžete
potom odnést Cipherovi na Onarovu farmu.
Distribuce drogy (pouze domobrana)
Sice jste stáhli zboží, teď potřebujte chytit dealera. Ještě než se
vydáte do přístavu, tak si promluvte si Mortisem. Zajděte za Meldorem,
který pořád hulí, odkáže vás na červenou lucernu. V lucerně si najměte
Nadju za 50 zlatých a jděte s ní nahoru do pokoje. Zeptejte se jí na
matroš, dejte ji 50 zlatých a ona vás odkáže na Borka. Zajděte tedy za
ním. A chtějte od něho hulivo a hlavně nenapráskejte Nadju. Nakonec vám
to prodá za dalších 50 zlatých. Nyní se stačí vrátit za Andrem a nechat
zavřít Borka.
Problémy na Lobartově farmě (pouze domobrana)
Lobart má prý nějaké problémy, tak se za ním zajděte podívat. Má
potíže s polními škůdci. Běžte k jeho polím a všechny je pobijte.
Oznamte to Lobartovi a vraťte se do kasáren za Andrem.
Hospoda U Mrtvé Harpie a okolí
Hospoda se nachází je taková centrum, kde se zbíhají všechny cesty.
Může vás tam dovést bandita Lares z přístavu. Hospodě velí hospodský
Orlan, je velmi podivný charakter, poněvadž v každé kapitole se k vám
chová jinak.
Za Akilovou farmou na poli pracují dva bratři Ehnim a Egill.
Promluvte s jedním z nich. Bude pomlouvat toho druhého, kterému to
řekněte. Budou si po vás navzájem posílat různé zprávy. Až se nakonec
do sebe pustí. Potom s nima promluvte, budou na vás naštvaní 8-).
Nedaleko Akilovi farmy je jeskyně s banditi. V jeskyni lze najít
zvláštní rybu. Když ji prozkoumáte naleznete zprávu, kterou si
přečtěte. Se zprávou zaskočte za prodejcem ryb Halvorem ve městě. Máte
dvě možnosti. Můžete ho napráskat milici, nebo se s ním dohodnete.
Pokud se chcete přidat ke zlodějům, volte tu druhou možnost. Potom si u
něho můžete koupit další podobné ryby.
Chudý farmář
Tento úkol dostanete na Akilově farmě. Okupují jí dva žoldáci
Alvares a Engardo. Promluvte si s Akilem, nic vám neřekne, protože se
bojí. Takže si promluvte s jeho ženou Kati, ta už s vámi bude mluvit.
Vyprovokujte jednoho z žoldáků, tak že s ním několikrát za sebou
promluvíte. Farmáři v pohodě sejmou oba dva žoldáky, potom si promluvte
s Akilem.
Až do dna!
Promluvte si s Randolphem na Akilově farmě. Zjistíte, že se v
hospodě U mrtvé harpie se konají závody v pití. Naposledy Randolph
prohrál s Rukharem. Podezírá ho, že do piva přilívá gin. Nyní zajděte
do hospody. Zaplaťte si pokoj za 50 zlatých a vyspěte se do půlnoci.
Rukhar bude sedět venku před hospodou. Takže se podívejte do jeho
truhly, vyměňte flašku ginu za obyčejnou vodu. Nyní si promluvte s
Rukharem a vsaďte si na Randolpha. Zajděte za Randolphem a půjčte mu 10
zlatých na zápisné, vydá se na soutěž do hospody. Soutěž trvá docela
dost dlouho. Za pár dní se vraťte, pokecejte s Orlanem, Rukharem a
Randophem. Od Randolpha dostanete 12 zlatých a od Rukhara podle
vsázky.
Dragomirova kuše
Nedaleko hospody je lovecký tábor, kde sedí lovec Dragomir. Pokud
sledujete dialogy, víte, že tento tábor patřil Bartokovi. Poví vám, že
ztratil kuši a vy mu ji musíte najít. Kuše se nachází u slunečního
kruhu. Je to ten sluneční kruh, ve kterém se pokusí pátrači rozbít
Innosovo oko viz. třetí kapitola. Dojedete tam, když půjdete po cestě,
která vede kolem tábora. Tento kruh je také nedaleko černého trola.
Pozemky velkostatkáře a okolí
Onar je velkostatkář, je dostatečně bohatý, že si platí žoldáky na
ochranu proti milici. Hádejte, kdo je jejich šéf? Ano, je to Lee z
jedničky. Onar se nenechává obírat milicí. Žoldáci jsou tu ti z
jedničky a ti ostatní se přidali se Sylviem. Nějací žoldáci jsou pěkný
svině, Třeba Buster vás bude chtít vyprovokovat k boji, nebo Sentenza
vás bude chtít obrat o 50 zlatých. Jsou zde hlavně úkoly pro vstup k
žoldnérům, ale jsou tu i ostatní úkoly.
Když půjdete po cestě k farmě, narazíte na Festera, který cvičí. Má
za úkol vyvraždit hnízdo polních škůdců. Přislibte mu pomoc a vydejte
se vyvraždit hnízdo. V hnízdu je pár drobností. Potom se vraťte,
promluvte si s Festerem a zmlaťte ho 8-). Hodí se to při plnění úkolu
"Jarvisova výzva".
V Onarově obydlí hlídá chlápek Wasili jeho starožitnosti. Wasili si
nemůže dovolit sbírat starožitnosti, proto sbírá staré mince. Za každou
starou minci vám dá zlaťák a dostanete 10 zkušeností.
Když žoldákovi Darovi nabídnete houbový tabák (tmavá houba + jablečný tabák), dostanete nějaké zkušenosti.
Nějaké úkoly budou zadány, pouze pokud se přidáte k žoldákům nebo pokud jste se k nikomu nepřidali.
Ve městě, když se vplížíte do kasáren, naleznete těžký zlatý talíř.
Musíte ovládat plížení. Doneste ho Onarově manželce Marii a dotažte se
na odměnu. Odkáže vás na svého manžela a ten vám zvýší plat. Toto platí
pouze pro žoldáky.
Nyní napíšu tip, jak porazit tuhé žoldáky např. Bullco. Na stranách
hlavní budovy jsou dvě dřevěné terasy. Vyprovokujte určitého žoldáka,
utíkejte a vylezte na pravou terasu. Žoldák poběží nahoru do patra, kde
se na 80% zasekne o stůl. Takto ho ustřílejte lukem, kuší nebo kouzly.
Pozor, poslední ránu mu musíte dát na blízko, abyste ho nezabili.
Sluneční Aloe
Pokud půjdete nalevo od farmy a budete se držet skal po pravé
straně, dojdete k jeskyni, před kterou je Innosova socha. V jeskyni
sídlí místní bylinkářka Sagitta. Když jí donesete rostlinu Sluneční
aloe, naučí vás alchymii. Sluneční aloe roste v jeskyni černého trola a
tu najdete podle mapy snadno. Sluneční aloe vypadá jako dračí kořen.
Čtyři vlci pro Pepeho
Pastevec Pepe pase ovce napravo od farmy. Bojí se vlků, kteří se tu
nedaleko toulají. Slibte mu, že mu pomůžete. Vlci jsou nedaleko v
opuštěném táboře. Sejměte je všechny čtyry a oznamte to Pepeovi.
Nakopat Bullcovi zadek
Tento úkol dostanete po předchozím úkolu od Pepeho. Chce, abyste
zmlátili žoldáka Bullca. Špekoun Bullco stojí v jídelně. Nějakým
způsobem ho vyprovokujte, aby na vás zaútočil. Pozor, je docela dost
tuhý. Až ho zmlátíte, zajděte za Pepem a promluvte s ním. U kuchařky
Thekly dostanete její speciální vývar (+1 síla).
Vývar
Pokud se Thekly zeptáte na další speciální vývar, dostanete tento
úkol. Musíte zajít za bylinkářkou Sagittou pro balíček. Vydejte se
doprava od farmy a držte se po pravé straně skály, dokud nedojedete k
Innosově soše, za ní je Sagittina jeskyně. Vyzvedněte balíček a doneste
ho Thekle.
Hladový lovec
Napravo mezi skálami táboří lovec Grom. Má docela velký hlad, když
mu donesete šunku, chléb a vodu, naučí vás lovecké techniky. Tyto
potraviny se dají sehnat opravdu spousty způsoby. Třeba to kupte ve
městě.
Balík trávy
Žoldákovi Cipherovi někdo ukradl balík s trávou. Podezřívá rolníka
Boda. Takže si s ním promluvte, ale on to bohužel není. Dále si
promluvte a zmáčkněte žoldáka Dara. Nebude chtít mluvit, tak mu dejte
přes držku. Tomu rozváže jazyk, balík ukradl a prodal ho někomu do
přístavu v Khorinidu. Může ho napráskat Cipherovi, který ho ještě
jednou zbije. Balík je ve skladišti v přístavu. To je to skladiště, za
kterým sídlí Alrik. Vevnitř je stráž, kterou zabijte, ze stráže seberte
klíč, kterým odemkněte truhlu, kde je balík. Ten doneste zpátky
Cipherovi na farmu.
Líný farmář
Když půjdete na Sekobovu farmu, zastaví vás rolník Bronko a bude na
vás machrovat. Rozbijte tu jeho blbou držku a oberte ho. Promluvte si
Tillem o Bronkovi. Přislibte mu pomoc a zajděte za Bronkem. Ten bude po
výprasku pěkně poslušný a půjde makat 8-).
Ufuněná potvora
Nedaleko Bengarovy farmy u vchodu do průsmyku postává lovec Gaan.
Když s ním pokecáte, dozvíte se, že se bojí nějaké ufuněné potvory. Za
její zabití vám slíbí 30 zlatých. Vydejte se doleva kolem jezírka,
potom podél skály a tam je ta ufuněná potvora - Dračí chňapavec. Je
docela dost dobrý, takže si dejte bacha. Potom si promluvte s Gaanem.
Jedním z žoldnéřů
Pokud se chcete stát žoldákem, musíte zajít za Leem. Bude mít
radost, že se k nim chcete přidat. Pošle vás za Torlofem, který vám vše
vysvětlí. Musíte si získat respekt ostatních žoldáků (úkol "Uznání") a
udělat jeden z úkolů pro Torlofa (úkoly "Zahnat domobranu" nebo "Vybrat
nájem"). Potom zajděte za Leem a promluvte si sním. Ten vás zase odkáže
na Onara, s kterým si domluvte na žoldu (50zl./den). Nakonec si zajděte
pro brnění, které vám dá Lee.
Uznání
Tento úkol spočívá získání respektu ostatních žoldáků. Často budete
muset splnit pro ně nějaký úkol. U Torlofa se můžete optat, jak na tom
jste. Myslím, že nemusíte plnit všechno. Torlof vás potom odkáže na
Leeho.
Buster - Potkáte ho na cestě u jezírka s vodopádem. Bude na vás machrovat, tak ho zmlaťte.
Sentenza - Také postává na cestě před farmou. Zastaví vás a bude
vás chtít prohledat. Nechte se, sebere vám 50 zlatých, takto získáte
jeho hlas.
Wolf - Sedí před hlavní budovou. Je to váš další kámoš z jedničky, hlas vám dá automaticky.
Jarvis - Postává v jídelně. Musíte splnit úkol "Jarvisova výzva".
Cord - Šermuje napravo od hlavní budovy. Musíte splnit úkol "Dobrý bojovník".
Rod - Stojí vedle kovárny. Splňte úkol "Rodův meč" a máte jeho uznání.
Raoul - Stojí vedle kovárny. Zmlaťte ho a máte jeho hlas.
Cipher - Také stojí vedle kovárny. Splňte úkol "Pro hromadu bylin".
Torlof - Postává před hlavní budovou. Máte na výběr ze dvou úkolů,,
které musíte splnit - "Vybrat nájem" nebo "Zahnat domobranu".
Jarvisova výzva
Žoldáci jsou rozděleni na dvě strany - Leeho strana a Sylviova
strana. Musíte dokázat, že jste na Leeově straně, tím že zmlátíte
alespoň tři ze Sylviových hochů - Bullco, Sentenza, Rod, Raoul a
Fester. Tento úkol se dá splnit, když budete plnit ostatní úkoly -
"Nakopat Bullcovi zadek" a "Rodův meč"
Pokud nezmlátíte Bullca, řekne vám, že máte do jednoho dne odejít a už se tu neukazovat. Když neodejdete zaútočí na vás.
Rodův meč
Rod vám bude říkat, že jste slaboch a že neuzvednete jeho meč.
Musíte mít sílu nejméně 30, takto ho uzvednete. Rod bude chtít svůj meč
zpět, nedejte mu ho, zaútočí na vás beze zbraně. Zmlaťte ho pro úkol
"Jarvisova výzva". Až se zvedne vraťte mu jeho meč 8-).
Dobrý bojovník
Cord cvičí napravo od hlavní budovy. Pořádný žoldák musí zacházet
se zbraní. Bude pro vás hlasovat pouze, když budete umět jednoruční
nebo obouruční zbraně na úroveň bojovník (30%).
Pro hromadu bylin
Cipher postává vedle kovárny. Abyste získali jeho hlas, musíte mu
sehnat 10x Stéblo trávy z bažin. Nejjednodušeji to seženete, že
zmlátíte Dara při úkolu "Balík trávy".
Vybrat nájem
Toto je Trolofova zkouška. Musíte zajít za Sekobem vybrat nájem.
Bydlí nedaleko na farmě přes pole. Bude na vás hrát divadélko, ale vy
budete tvrdí. Zaútočí na vás, následně ho zmlaťte. Potom to zkuste
znova, dostanete prachy, které doneste Torlofovi.
Zahnat domobranu
Tento úkol vám zadá Torlof. Farmáře Bengara otravuje milice. K
farmě odbočte od hospody U mrtvé harpie. Zajděte za ním a pokecejte s
ním. Za chvíli přijdou dva typové. Sejměte je oba dva, promluvte si
Bengarem a nakonec zajděte za Torlofem.
Zakázaná pastva
Na Akilově farmě je pastýř Balthazar, chtěl by pást na Bengarově
území, ale nechce mu to povolit. Zajděte za Bengarem, povolí to pouze
pokud uděláte úkol "Zahnat domobranu". Nezapomeňte to oznámit
Balthazarovi.
Černá kůže
Až se přidáte k jedné z frakcí, dostanete od Raoula tento úkol.
Myslí si, že jste vejtahové, tak mu dokažte, že nemá pravdu. Budete mu
muset donést kůži černého trola. Černý trol je docela tvrďák, ale dá se
to zvládnout. Jeho jeskyni naleznete jednoduše, stačí se podívat na
mapu. Vždycky stačí bouchnout a odskočit dozadu. Kůži potom doneste
Raoulovi.
Nabídka míru (pouze žoldáci)
Jakmile se přidáte k žoldákům, dostanete tento úkol. Jedná se
nabídku míru milici. S tímto dopisem vás pustí za Lordem Hagenem.
Předejte zprávu Lordu Hagenovi a vraťte se zpět na Onarovu farmu. Tento
úkol hlavně spočívá v tom, že se setkáte s Lordem Hagenem a promluvíte
s ním o dracích, tímto ukončíte kapitolu.
Kapitolu ukončíte až si promluvíte s Lordem Hagenem a vy se vydáte do Údolí dolů.
Innosův klášter
Sem se v první kapitole dostanete jenom, pokud jste novic. Jinak se
sem dostanete až ve třetí kapitole. Cílem většiny vašich úkolů v roli
novice bude stát se mágem. Nejdříve se musíte dostat do knihovny.
Služba společnosti (pouze novicové)
Tak tohle je další soubor úkolů, které budete muset plnit pro mágy.
Za odměnu vás vpustí do knihovny kde můžete studovat. Betsy svěřte do
rukou Opolosovi a peníze doneste mágovi Goraxovi. Pro úspěšné dokončení
splňte tyto úkoly: "Pokoje noviců", "Modlitba za paladiny", "Isgarothův
problém", "Skopové klobásy", "Doručení vína", "Sedm bylin" a "Ztracený
recept".
Pokoje noviců (pouze novicové)
Úkol dostanete od mága Parlana. Musíte uklidit čtyři cely noviců.
Uklízet se vám asi nechce, i kdyby se chtělo, tak to nejde. Na čtyři
místnosti potřebujete přemluvit čtyry novice. První novic je ten, který
se modlí v hlavní budově. Půjde zametat zadarmo. Další novic je ten,
který stojí před budovou a povídá si s Igarazem. Musíte za něj zaplatit
dluh 50 zlatých. Babo vám také pomůže uklidit, ale musíte mu dát svitek
větrné pěsti, který se dá koupit u mága Goraxe. Poslední novic je ten
ve sklepě. Aby vám pomohl musíte přemluvit většinu ostatních noviců,
kteří vám pomáhají. Nakonec se vraťte za Parlanem.
Modlitba za paladiny (pouze novicové)
Zeptejte se mága Marduka na práci, nic po vás nechce, jen se máte
pomodlit za paladiny. Stačí vejít k oltáři a pomodlit se. Objeví se tam
nová položka modlitba za paladiny. Oznamte to Mardukovi a úkol je
splňen.
Isgarothův problém (pouze novicové)
Po úkolu "Modlitba za paladiny" vás osloví paladin Sergio. Poděkuje
vám za modlitbu za jeho bratry. Zeptejte se ho na vstup do knihovny a
dostanete tento úkol 8-). Mág Isgaroth má prý nějaký problém. Nachází
před klášterem v malé svatiny, kde se modlí. Prý ho trápí nějaký temný
vlk. Vlka naleznete kousek blíže hospodě na rozcestí, kde ho sejměte a
vraťte se za mágem.
Skopové klobásy (pouze novicové)
Další úkol dostanete od mága Goraxe, který dohlíží na novice v
jedné místnosti. Novicové si za těžkou práci zaslouží nějakou odměnu.
Dostanete klíč od spíže, máte tam dojít pro lahodné skopové klobásy a
rozdělit je spravedlivě mezi novice. Je to rozpočítáno na každého
novice jedna klobása včetně vás. Novicové Babo a Pedro po vás budou
chtít dvě klobásy, jednomu z nich můžete dát dvě, tím že obětujte vaši
klobásu. Když klobásy nerozdáte a oznámíte Goraxovi opak, tak vás
pokárá, ale že jste nový, tak vám to odpustí. Klobásy rozdejte
následujícím novicům:
Garwig
Dyrion
Agon
Igaraz
Opolos
Babo
Pedro
Novic vedle Igaraze
Novic v hlavní budově
Novic ve sklepě
Novic vedle Agona
Oba novicové u Goraxe
Doručení vína (pouze novicové)
Další úkol od Goraxe dostanete po předchozím úkolu. Máte dojít do
Orlanovi hospody a prodat mu víno za 240 zlatých, které máte potom
donést zpět Goraxovi. Orlan je pěknej hajzl a bude vám nejdřív chtít
dát jen směšných 100 zlatých, potom vám bude chtít vnutit nějaké
svitky, buďte tvrdí a chtějte 240 zlatých. Nakonec vám je dá. Vraťte se
za Goraxem a dejte mu prachy a budete pochváleni 8-).
Sedm bylin (pouze novicové)
Zajděte za mágem Neorasem do sklepa. Bude po vás chtít dva úkoly,
první je tento. Máte mu donést sedm ohnivých kopřiv. Kopřivy rostou
všude venku, tak pečlivě hledejte. Až je najdete doneste mu je.
Ztracený recept (pouze novicové)
Další úkol od Neorase, máte mu najít ztracený recept. Ten je
schovaný ve spíži na jedné z beden. Takže tento úkol můžete splnit až
když máte klíč od spíže, který dostanete během úkolu "Skopové klobásy".
Také doporučuji nejdříve splnit úkol "Opolos a recept". Potom recept
doneste Neorasovi.
Bojový výcvik pro Baba (pouze novicové)
Promluvte si s novicem Babem, který stále zametá. Chtěl by se
naučit zacházet s mečem a chtěl by lekci boje od paladina Sergia,
bohužel se stydí. Normálně zajděte za Sergiem, který bude v klidu
souhlasit. Oznamte to Babovi, který vás od teďka bude cvičit s
obouručními zbraněmi.
Opolos a recept (pouze novicové)
Novic Opolos by se rád také k něčemu přiučil z alchymie, takže
jestli se dostanete k nějakému receptu, tak mu ho máte přinést. Během
úkolu "Ztracený recept" se k jednomu dostanete, tak mu ho ukažte. Jinak
ten recept je schovaný ve spíži na jedné bedně. Do spíže se dostanete
zase během úkolu "Skopové klobásy".
Krátký výlet do města (pouze novicové)
Tak tento úkol dostanete, až budete mít přístup do knihovny od mága
Karrase. Rád by si prostudoval kouzlo bezvědomí, které prodává podivín
Ignaz ve městě. Najdete ho v jednom domečku v přístavu. Kupte tři
svitky a vraťte se za Karrasem.
Opolos a knihovna (pouze novicové)
Pastýř ovcí Opolos by také rád studoval v knihovně. Tohle je jeden
z úkolů, které můžete splnit až jako mág. Nový mág totiž si může přát
jedno přání. Až budete mágem zajděte za Pyrokarem a přejte si ať novic
Opolos může používat knihovnu. Potom se za ním zastavte. Bohužel se
tento úkol kryje s následujícím úkolem.
Dyrianům zločin (pouze novicové)
Až budete plnit úkol "Zkouška ohně", tak vás osloví novic Dyrian.
Protože porušil pravidla kláštera, tak má být vyhozen. Když se stanete
mágem, tak si můžete přát jedno přání. Slibte mu pomoc a on vám dá
svitek spánek. Až budete mágem, tak si u Pyrokara přejte ať novic
Dyrian může zůstat v klášteře. Na závěr s ním promluvte.
Zkouška ohně (pouze novicové)
V knihovně se můžete dočíst o právu novice se zúčastnit této
zkoušky. Promluvte si s Parlanem, který vás odkáže na Pyrokara. Zajděte
tedy za ním a připojte se do této zkoušky. Musíte splnit tři úkoly od
každého mága rady - "Živá skála", "Cestou věřícího" a "Vytvořit runu".
Odměnou vám bude titul mág a když zajdete za Goraxem, dostanete klíč od
své nové komnaty. Od Parlana dostanete další prázdnou runu a nyní vás
ostatní mágové budou učit. Jako mág máte přístup volný přístup na
radnici za Lordem Hagenem.
Živá skála (pouze novicové)
První z úkolů pro radu, tento dostanete od Serpenta. Musíte porazit
nepřemožitelného golema. No vlastně není nepřemožitelný, musíte mít
správnou zbraň. To je posvátné kladivo ve sklepě kláštera. Strážce
Garwiga zmlaťte, nebo na něj zakouzlete kouzlo spánek. Spánek se dá
kooupit u Goraxe a nebo ho dostanete od Dyriana. Golem naleznete, když
se vydáte po cestě kolem Dragomirova tábora, tak je to před mostem, kde
hlídá bandita. Golem je schovaný za stromy po pravé straně. Až ho
zabijete vraťte se za Serpentem.
Cestou věřícího (pouze novicové)
Tohle je hlavní úkol zkoušky, od Pyrokara dostanete klíč. Téhle
zkoušky se také účastní vaši soupeři Ulf, Igaraz a Agon. Také se
vydejte cestou kolem Dragomirova tábora, tentokrát se dejte po mostě,
pokračujte až k velkému jezeru. Jezero můžete obejít z obou stran.
Doporučuji to obejít zprava, protože nalevo jsou chňapavci. Měli byste
narazit na Innosovu sochu. To je znamení, že jdete dobře. Za touto
sochou by měl být dobře schovaný a zarostlý vchod do jeskyně. V jeskyni
se dejte doprava, měli byste dojít do místnosti s modrým světlem. Zde
narazíte na vašeho soupeře Agona, kterého budete muset zabít. Potom
otevřete truhlu klíčem od Pyrokara, najdete tam prázdný runový kámen.
Nakonec se vraťte za Pyrokarem do kláštera.
Vytvořit runu (pouze novicové)
Poslední z úkolů zkoušky vám zadá mág Ulthar, musíte vytvořit runu.
Nejdříve potřebujte potřebné ingredience - síra, prázdná runa a svitek
s kouzlem. Zajděte do knihovny za mágem Hyglasem, který vás naučí
vytvořit runu ohnivého šípu. Zajděte za Ultharem a úkol je váš.
Nejlepší zbraně - 1. Kapitola
Nejlepší jednoruční meč - Skřetobij (65/65) se nalézá na aztéckém
zikuratu v truhle. Dojdete tam cestou, která vede kolem Dragomirova
táboru. Zikurat se nedá přehlédnout. Truhlu je potřeba vypáčit.
Nejlepší obouruční meč - Sekač draků (80/80) se nachází v jeskyni
nedaleko kruhu vedle černého trola. V jeskyni jsou tři kostlivci a dva
přízrační páni. Kostlivce lze po jednom nalákat na lovce nedaleko.
Přízrační páni jsou větší problém. U vchodu do jeskyně je hromada
kamenů, z které se dají ustřílet. Chce to opravdu hodně šípů či šipek.
Nejlepší luk je skládaný. Najdete ho, když půjdete přes kamenný
most od Akilovi farmy doprava ke troskám tábora. Jsou zde ještěrky a
malá jeskyňka se zamčenou truhlou, kde se nalézá skládaný luk (40/45).