Gothic na Scorpions.cz

Reklama

Banán Hosting
Anketa
Editorial
Screen dne

Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /mnt/data/accounts/s/scorpions/data/www/scorpions.cz/webrs/gothic/!funkce.php on line 194

Aivoš
Spolupráce
Naše ikonka:
Gothic weby: Slovenská stránka o celej sérii RPG hry Gothic
Spolupráce: Českáý mod vývojařský team
Českáý mod vývojařský team

Zkuste FF: Zkuste Firefox!

 

Kapitola 5.

25.09.2006 | Ivo Vorek

 

Kapitola 5. - Strážci portálu

1) Xardasova věž

1. Cesta do Spáčova chrámu
Tento úkol dostanete už v minulé kapitole. Připravte si ULU-MULU a vydejte se do skřetího města podle mapy, jak vám doplnil Ur-Shak. Před městem znova potkáte Ur-Shaka, pokecejte s nim. Dozvíte se, jak se dostat do chrámu. Vejděte s ULU-MULU do města. Otevřete si navijákem a jděte do jeskyní. Jsou tam tři truhly, které vyberte. V jedné je zmiňovaný teleportační svitek, který následně použijte. Vstupte do Spáčova chrámu. Přejděte přes rozbitý sloup na druhou stranu. V následující místnosti pozabíjejte kostlivce a kostlivého mága. Jděte nalevo a zmáčkněte spínač, otevře se vám vchod a vejděte. Nalevo a napravo se otevřou cely s kostlivci. Zabijte je, v celách zmáčkněte spínače a otevře se vám cesta dál. Tady musíte spustit tři spínače ve správném pořadí. Já jsem to měl prostřední, levý a pravý. Když zvolíte správnou kombinaci spustí se malá animace. Vraťte se do místnosti, kde byl kostlivý mág. Otevřeli se vám dveře dole do tunelu a nahoře za kostlivým mágem. Vydejte se za těmi druhými. Zase zabijete kostlivce i s jejich mágem. Jděte nalevo zase zmáčkněte tlačítko a vejděte. Vevnitř je chrámová stráž, zabijte ji zmáčkněte levý spínač. Ve výklenků jsou nějaké věci. Spínačem otevřete dveře, mříž v tunelu a sloupy sjedou dolů. Vraťte se do místnosti s druhým kostlivým mágem. Pokračujte cestou, kde stál kostlivý mág. Potkáte tam prvního nemrtvého skřetího šamana Varrag-Hashor (1/5). Zabijte ho seberte mu jeho čepel. Takovéhle čepele naleznete u každého nemrtvého šamana, rozhodně je nezahazujte, jsou potřeba k dohrání hry.

Čepel zabodněte do relikviáře, tím otevřete východ. Vraťte se a vyskákejte po sloupech, které vám vyjely. Zabijte chrámovou stráž a pokračujte chodbou. Na konci na vás čeká další nemrtví šaman Varrag-Unhilqt (2/5). Zabijte ho a seberte jeho čepel. Jděte do místnosti za ním, tam vyskočte na výstupek. Otevře se mříž dolů. Když vyskočíte ještě jednou na výstupek, zasunou se bodáky dole. Skočte dolů, vyberte tam mumie a zmáčkněte spínač na sarkofágu. V mumiích jsou skvělé lektvary, které zvyšují permanentně vaše statistiky. Vraťte se zpět. Teď jděte temným tunelem ze začátku, v tunel se rozdvojuje, jděte vpravo. Vyskočte nahoru, tam pozabíjejte kostlivce a chrámovou stráž. Vlezte do místnosti se třemi spínači. Postupně je zmáčkněte všechny. Objeví se dvakrát menší démon a další nemrtví šaman Varrag-Kasorg (3/5). Sejměte ho a nezapomeňte vzít jeho čepel. Tu potom zabodněte do relikviáře, tím otevřete mříž u vchodu. Vraťte se do tunelu a jděte doleva až nakonec. Na konci vylezete do obrovského prostoru. Jsou zde dvě místnosti a vchod s mříží, před kterou stojí Templář. Jděte do místnosti nalevo, na stěně najděte spínač a zmáčkněte ho. Otevře se tajná místnost. Na jedné stěně je vysoko spínač. Jděte do vchodu a střelte do něj střelnou zbraní. Místnost se na chvíli zavře a vysunou se bodáky. Musíte dát pozor na bodáky. Otevře se další stěna, kde je další spínač. Zase použijte střelnou zbraní, protože je moc daleko. Párkrát do něj střelte a místnost napravo se otevře.
Vsupte do ní. Jsou tu zase tři spínače, musíte je zmáčknout ve správném pořadí (levý, pravý a prostřední). Když zvolíte špatnou kombinaci, objeví se menší démon, dá se na tom dobře nalevelovat. Až zvolíte správnou kombinaci a otevře mříž za Templářem. Templáře Gor Boba sejměte a jděte dál. Jděte dál a zabíjejte fanatické Templáře a chrámovou stráž. Jsou tu dva východy a taky tunel, do kterého seskočte. V tunel jděte doleva a potom dolů. Najdete tam pěknou sekeru Pěst Barbara, deníček a truhlu, kterou vyberte. Z deníčku se dozvíte o meči, kterého se skřeti bojí, je to Uriziel nejmocnější meč ve hře 8-). Vraťte se nahoru do tunelu a jděte po ochozu kolem až do velké jeskyně s lávou a ostrůvkem uprostřed. Dá se tam dostat i z místnosti, kde byli chrámové stráže a fanatičtí Templáři, ale budete muset proskákat bodáky. Ve velké jeskyni s lávou musíte po ochozu projít tři místnosti. V každé místnosti jsou démoni a jeden spínač. Musíte aktivovat každý spínač, aby se vám vysunul most k ostrovu uprostřed. Jděte na ten ostrov. Jděte do budovy, ale vlezte tam bokem, jinak když půjdete hlavním vchodem, tak zemřete.  V budově je další skřetí nemrtví šaman Varrag - Ruuushk (4/5), kterého sejměte. Z oltáře vezměte Uriziel, a taky nezapomeňte vzít šamanovu čepel. Z místnosti vyjděte opět bokem. Vraťte se do tunelu a jděte na druhou stranu. Dojdete do další místnosti s lávou a ostrovem uprostřed. Na ostrově je spínač, který když zmáčknete,  sjedete dolů. Tam aktivujte levý i pravý spínač a zabijte důlní červy.

Spínači otevřete mříže od zelené budovy. Vraťte se, tlačítkem nalevo si přivolejte plošinu a vjeďte nahoru. Vraťte se tunelem do místnosti, kde byla chrámová stráž a fanatičtí Templáři. Jděte vchodem nalevo. Nyní jste v místnosti  s lávou, kde jste sjeli dolů, ale na druhé straně. Pozabíjejte všechny fanatické templáře, démony a chrámovou stráž. Projděte si zelenou budovu, naleznete zde další pěknou sekeru Pěst trola. Až projdete budovu a přejdete most, narazíte na poslední nemrtvého šamana Grash-Varrag-Arushat (5/5). Šamana zatím nemůžete zabít, tak se vraťte ven. Cestou zabíjejte důlní červy a vylepšenou chrámovou stráž. Teleportujte se ke Xardasovi a pokecejte s ním. Řekněte mu, že jste se dostali do chrámu.

2. Kouzelný meč URIZIEL
Ukažte Xardasovi podivný meč, který jste našli ve Spáčově chrámu. Řekne vám, že je to mocný artefakt URIZIEL, který bohužel ztratil kouzelnou auru. Budete potřebovat obnovit jeho kouzelnou auru. Xardas vám vytvoří magickou formuli pro URIZIEL a vy se zatím podívejte po lepší zbroji. Xardas vám poradí, že máte hledat v jeho staré věži a dá vám klíč od truhly. Ta věž se nachází na jezeře mezi horskou pevností a starou citadelou. Vydejte se tam, je to blízko Xardase. Věž poznáte snadno. Proplavte do jeskyně, je tam spousta nemrtvých, které pozabíjejte. Nalevo je truhla se zbrojí a teleportační runou do Starého Tábora. Napravo jsou nějaké drobnosti. Teleportujte se za Xardasem, který bude mít hotovou magickou formuli pro URIZIEL. Teleportujte se k mágův vody, bude tam váš kámoš Milten. Odejděte s Miltenem do knihovny a promluvte si. Domluvte si s ním pomoc a sejděte se u Rudné haldy. Vchod k Rudné haldě je za Saturasem. Až tam Milten přijde, dejte mu magickou formuli. Spustí se video, jak transformujete magickou sílu z haldy do meče. Tímto končí kapitola. Od teďka se nemůžete teleportovat k mágům vody, jinak na vás zaútočí. (Pozn. Když se tam teleportujete a necháte si aktivní kouzlo, myslím, že na vás nezaútočí.)


Kapitola 6. - Spáčovo hnízdo

Toto je závěrečná kapitola, tak si ještě zajděte pořádně užít. Použijte teleportační runu do Starého Tábora, kterou jste našli ve stáré Xardasově věži. Vybijte všechny Stráže. Potom zajděte do hradu na kafe za Gomezem 8-). Sejměte ho i s jeho pobočníky. Scar má nejlepší jednoručák ve hře. Je tu opravdu spousta skvělých věcí od zbraní až po magické předměty. Gomez má dva klíče. Jeden je od vězení, zajděte tam. Vchod je nedaleko, kde seděl Bullit. V jedné cele je kovář Stone, osvoboďte ho. Ten vám na oplátku něco vyrobí, nebo vylepší vaši Starobylou rudnou zbroj. Druhý je od truhly v prvním patře, je tam další Pěst trola.Ten klíč je taky od skladu, ale nějak nejde otevřít. Vydejte se na místo, kde byl Fisk a Dexter. Vyskákejte po chatrčích a vylezte nahoru. Projděte místnosti, dostanete se do skladu z druhé strany. Nic moc tam není. Můžete pokosit i Stíny a kopáče. Pokud hrajete za mága, Xardas vám může z URIZIELU vytvořit mocnou runu. Potom vyrazte do skřetího města.

Teď máte skvělé vybavení, můžete jít vykosit skřetí město. Potom si telekinezí přitáhněte sošku, kterou uctívali skřetí šamani. Následně použijte páku a vstupte do Spáčova chrámu. Proběhněte až k poslednímu skřetímu šamanovi (5/5) a Urizielem ho sejměte. Vezměte jeho čepel a vystoupejte nahoru. Potkáte apokaliptického Templáře, kterého ihned sejměte. Zabodněte pět skřetích čepelí do pěti relikviářů, otevře se mříž. Objeví se zde váš kámoš Xardas, který po chvíli usne. Jsou zde čtyři východy (SZ, SV, JZ a JV). Jděte do SZ. Jsou zde mumie, které obsahují spoustu lektvarů na permanentní zvýšení vašich statistik. To samé je na SV. Teď jděte do JZ nebo JV, oba východy vedou na stejné místo. Teď uvidíte šíleného Cor Kaloma se svými učedníky, za nimi se tyčí Spáč v celé své kráse. Zabijte Cor Kaloma a potom jeho učedníky. Učedníky můžete dostat, tak že budete zdrhat a on napadaj do puklin s lávou. Pozor na Spáče, který fluše ohnivé koule. Když se k němu přiblížíte, tak vás uspí. Teď budete muset otevřít pět relikviářů se srdci a následně je probodnout čepelemi od šamanů. Po každém probodnutém srdci se objeví démoní lord, kromě pátého srdce, tím končí hra. Spustí se závěrečné video, blahopřeji k dohrání Gothica.

KONEC.

 

Tento návod nebyl sepsán mnou (Ivo Vorek) ale

Daniel "Esantin" Meister (esantin@centrum.cz) bez jeho svolení a svolení Scorpions.cz nesmí být tento článek zkopírován!