PROLOG
Prolog je krátká pasáž, která vás má seznámit s hrou,
prostředím a ovládáním. Je dělaný nenásilnou formou jednoduchých úkolů.
Projetí prologu spisem detailnější, přece jen je to začátek a na jeho
závěr stručně uvedu výpis úkolů.
Přebíráte se po ztroskotání
vaší lodi. Máte prohledat pobřeží a zjistit, jestli to přežil ještě
někdo kromě vás. U vás jsou tři postavy. Dvě z nich jsou utopené.
Můžete je prohledat, první má u sebe tři mince, láhev grogu a zlatý
prsten. Druhá má sledě. Třetí je Sára. Projděte ji a probere se. Obává
se, aby trosky neprilákali nějakých rabovačov, takže byste se měli
pobrat pryč. No nejdříve vám doporučí poohlédnout se a najít něco
užitečné, hlavně něco, co se dá použít jako zbraň.
Napravo i
nalevo od Sáry je po jedné zlaté minci. Nalevo od Sáry je vysušený
kmen, ze kterého můžete odtrhnout dva kusy a použít je jako obušky
(Club). Další je napravo od Sáry, na zemi, při skále. Kanálové této
skály trčí pevný větev (Sturdy Branch), i ten můžete použít jako zbraň
(jako obouruční hůl). Kanálové mrtvol je na zemi v prvních vlnách zlatá
mince. Napravo ve vodě je mušle (mušle můžete otevírat v inventáři a
některé mohou obsahovat perlu). Kanálové Sáry, nalevo od mrtvoly, je
malý nápoj léčení a níže něj při lebce je zlatá mince a láhev grogu.
Ještě kousek dále při kostech je další mušle a rum. Dále na západ při
skále (za kterou je Sup obžierajúci mrtvolu) je zlatá mince a mušle. Ve
vodě za skalou, poniżej ptáka, je další mušle.
Oproti Sáře a
tělům je hlouběji ve vodě, při skále trčící z vody vejce, tři zlaté
mince, láhev vína ao kus dále při kole trčící z vody je mušle. Dále do
vody nechoďte, náš hrdina neumí plavat (při pádu do vody například v
přístavu se objeví automaticky na břehu, vždy ho zachrání Xardasova
ruka) a pokud zajdete do hlubší vody v moři, tak vás napadne mořská
obluda (velká variace pustovka červa, který vás však vyplivne opět na
břeh).
Za Sárou je úzký přechod dále na pláž na jihu (dá se
obejít i přes vodu, toto pro orientaci). Ve vodě za skalou, který
obchází, je mušle, další je na břehu pár metrů od mrtvoly a třetí ve
vodě Kanálové mrtvoly. Dále je zde třetí mrtvola utopenci. Jsou při něm
dvě zlaté mince a liliochvostec. Tělo má u sebe dvě mince a lovecký
nůž, co se vám jako zbraň může hodit více než hole.
Jestliže
máte nějakou zbraň, tak oslovte Sáru a poprosí vás, abyste ji dostali z
břehu někam do bezpečí. Bude vás následovat. Nemusíte se o ni bát,
nebude s nikým bojovat (pokud ji náhodou nezasáhnou, ale napadají
hlavně vás), takže můžete klidně i s ní prozkoumat zbytek této vstupní
oblasti.
Můžete skočit na západní pláž, kde sup obhrýza
mrtvolu utopenci. Už máte zbraň, tak si natrénujte boj. So supmi je to
trochu hloupé, protože se drží vzadu a jen občas na vás skočí. Na
vyvýšenině nad vámi je druhý sup, při boji ho můžete nalákat, tak
pozor. Ze supů si můžete brát syrovou drůbež. Tělo utopenci má u sebe
jen jablko a škeble (někteří na nich umí hrát). Je tu i jedna mušle.
Vyjděte na vyvýšenině nad tělem a dejte se nahoru, rovně na východ.
Cestou si vezměte Manovo rostlinu (Mana Plant), Greenleaf, Koreň Many
(Mana Root) a léčivý kořen (Healing Root). Cesta vás dovede k jeskyni,
před kterou je pevný větev a další mana rostlina. Sára se vám svěřil,
že se jí jeskyně nelíbí a raději by jste měli jít kolem. Nemusíte ji
vyslechnout a klidně vstupte, bude vás následovat. Jeskyně je přechodná
a vyúsťuje na silnici, na kterou byste se dostali z opačné strany.
Nemusíte jet přes jeskyni, pokud nechcete. Ve vstupní části narazíte na
třech gnome. Mají u sebe kus masa, zub, řepu a pár mincí. Jako zbraň
používají srp, kyjak a lovecký nůž. Při ohnisku je také truhla (2
pochodně, víno a 19 mincí). Vezměte si léčivou bylinu (Healing herb) a
přejděte dále. V další jeskyni jsou dva další gnome (kosák, kyjak,
mince, zub, řepa). Jsou zde i tři další truhlice (voda, tři smažené
Haring, mince), (škebľa, liliochvostec, mince), (kost, tři zuby, čtyři
drápy, mince). Pokračujte dále v další části musíte pozoskakovať níže.
Napravo od vstupu, než budete seskakují, je měšec s mincemi (Peněženky
můžete v inventáři otevřít a získat jejich obsah, tento má 25 zlatých).
Dole najdete dvě mince, léčivou bylinu, mrtvolu (pakľúč, dva šípy,
rezavý meč) a je zde také železná žila (když se později naučíte
Hornictví a budete mít krompáče, tak můžete ze žil dolovat železo,
zlato a obsidián). Odtud vás už cesta dovede na cestu k vlkovi, plůtek,
vozíku a sudem. Na cestu, která vede přímo dolů od pláže.
Spod jeskyně můžete jít pěkně napravo a hledat cestu. Napravo nad
místem, kde stála na začátku Sára (na vyvýšenině nad pláží) je
Greenleaf a další sup. Při keřích je Greenleaf a Léčivá bylina.
Jestliže nebudete běhat v zarostlých křoví a půjdete od pláže rovně po
vyšlapané cestě, tak vás čeká sup a mladá ostňokrysa (takový prorostlý
dikobraz). Zabijte krysu a vezměte si z ní syrové maso. Sára se potěší,
že máte nějaké maso a nezemře hlady. Už jen pánev a ohniště, zda sporák
a můžete si ho upéct. Podotkl, že jídlo vám obnoví energii, stejně jako
některé rostliny a že byste se mohli po nějakých poohlédnout. Nad
cestou při kryse roste Máta (Mint) a pod cestou druidskou bolehlav
(Druid's Hemlock).
Dále na ohybu cesty je hladový vlk
obžierajúci mrtvolu strážce z lodi. Zabijte ho. Tělo strážce má u sebe
mušli, dvě kusy syrového masa a mince. Když se dáte zády k mrtvole,
směrem k moři, tak nalevo je pod skalní stěnou větší skála na zemi. Za
ní je při lebce rezavý meč a dvě mince. Nad tělem je léčivá bylina.
Ještě povyšuje při cestě je nalevo léčivá rostlina (Healing plant) a
další léčivá bylina.
Pokračujte nahoru cestou vedle
pochodně. Napravo je mana rostlina. Pokračujte nahoru. Nalevo je vchod
do jeskyně, je to stejná jeskyně s gnome, kterou jste se sem mohli
dostat z pláže, jak je popsáno výše. Při sudech napravo jsou dvě mince,
léčivá rostlina a láhev (prázdná banka "Vial" na alchymii). Povyšuje
nalevo od pochodně je léčivý kořen a nad pochodeň je další dikobraz. Za
ním jsou při dvou sudech mince, bobule (Berry) a malý nápoj léčení.
Pokračujte nahoru a dojdete k opuštěného domu s ohništěm.
Nalevo směrem k domu rostou léčivá rostlina, Greenleaf a máta. Další
máta roste za zadními dveřmi. Za domem je i sud s vodou, která vám
doplní život. Pak prohlédněte dům. Uvnitř je zamknuto truhlica, při ní
na zemi chléb. V druhé místnosti je metla, grog a při posteli klíč.
Klíčem otevřete truhlu az ní si vezměte malý nápoj léčení, pár mincí,
vodu, mléce a pánev na pečení. Pochvalte se Sáře, co jste našli. Když
zjistí, že jste získali pánev, navrhne, abyste udělali nějaké jídlo.
Opečte alespoň jeden kus masa nad ohněm a dejte ho Sáře. Poděkuje vám.
Navrhnete, abyste šli prozkoumat ostrov dále, no ona říká, že je
unavená a raději počká zde (šílená ženská, sama, opuštěná na cizím,
neznámém ostrově ... no, rozhodně má odvahu) a vy máte jít zjistit, co
se zde děje. Tím procházíte do První Kapitoly hry.
Ještě
můžete prozkoumat zbytek okolí domu. Pod domem jsou dvě cesty. Ta
nalevo vede vedle léčivé rostlině k ohnisku, při kterém je truhla
(pila, Viliam klobouček / houba Pixie hat /, nápoj many a mince). Druhá
cesta vede jen k zábradlí, při kterém roste houba (Mushroom). Za domem
je ještě jedna cesta, která vás vedle léčivé bylině dovede a bobulích
dovede k vlkovi.
1. Find survivors of the shipwreck
Máte najít přeživších po ztroskotání. Prohlédněte Sáru, která leží kousek od vás a proberte ji.
Odměna: 25 xp
2. Take Sara to safety
Sára vám poradí najít si nějakou zbraň. Nalevo i napravo od ní jsou
hole, které můžete použít jako obušky. Napravo je pod touto holí i
silný větev, který také můžete použít jako obouruční zbraň ve formě
hole. Když máte zbraň, tak ji oslovte a poprosí vás, abyste ji dostali
z břehu někam do bezpečí. Jen ji odveďte nahoru z pláže (buď přímo po
silnici, nebo přes jeskyni gnome) a dorazíte k opuštění domu.
Odměna: 50 xp
3. Investigate the abandoned house
Když dorazíte k domu, máte ho prozkoumat. Stačí vejít dovnitř a je prozkoumány.
Odměna: 25 xp
4. Find the key in the abandoned house
Řekněte Sáře, že jste prozkoumali dům a našli uzamčenou truhlu. Navrhne
vám zkusit dnu pohľadať klíče. V domě je na zemi u postele klíč. Úlohu
můžete přijmout a splnit i bez rozhovoru se Sárou.
Odměna: 25 xp
5. Loot the chest in the abandoned house
Řekněte Sáře, že jste našli v domě klíč. Proste vás pošle otevřít
truhlu a zjistit, co je uvnitř. Tak ji otevřete. Uvnitř je pánev,
mléko, voda, malý nápoj léčení a mince. Všechno si to vezměte. Úlohu
můžete přijmout a splnit i bez rozhovoru se Sárou.
Odměna: 25 xp
6. Take some fried meat to Sara
Pochvalte se Sáře, co jste našli v truhlici v domě. Když zjistí, že
jste získali pánev, navrhne, abyste udělali nějaké jídlo. Opečte
alespoň jeden kus masa nad ohněm a dejte ho Sáře.
Odměna: 25 xp